ויזה לארה"ב
ויזה לארה"בצילום: Istock.

יש לזכור כי מדובר במדינה הנחשבת לבירת העולם החופשי, ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות - ולפיכך אנשים רבים מכל רחבי העולם חולמים להגיע להשתקע בארה"ב, ויש המנסים לעשות זאת באופן בלתי חוקי.
מלבד נסיונות להגירה בלתי חוקית, על כל המשתמע מהם מבחינת השפעה לרעה על איכות חייהם של אזרחי ארה"ב החוקיים, העבר מוכיח שגורמים עוינים פועלים ללא הרף להוציא לפועל פיגועים בארה"ב.

שלטונות ההגירה האמריקנים הם האמונים על בדיקת כל מי שמעוניינים להיכנס לארה"ב דרך מעבר גבול רשמי (כאשר עדיין מתרחשים נסיונות רבים "לגנוב" את הגבול). מחלקת ההגירה היא זו הבודקת ומחליטה מתי להיעתר לבקשות לקבלת ויזה ולהעניק אשרות כניסה ("ויזות") למי שאין סיבה למנוע את כניסתם. מחלקת ההגירה תדחה בקשות של מי שיש סיבה להאמין שעלולים לנסות לבצע מהלך של הגירה בלתי חוקית, לעסוק בפעילות פלילית או להוות סכנה ביטחונית.
רוב הבקשות שמגישים ישראלים לקבלה או חידוש ויזה לארה"ב הן עבור ויזות תייר, הנופלות תחת קטגוריית Non Immigrant Visa ומכונות ויזה מסוג B1 או B2. ויזות כאלה מוטבעות בדרכון המבקש, ותקפות לעשר שנים במהלכן ניתן להיכנס לארה"ב ולשהות למשך שישה חודשים (אפשר גם לצאת ולהיכנס, כל עוד הויזה בתוקף). ויזת תייר אינה מאפשרת לעבוד בארה"ב, אך כן מותר לערוך פגישות עסקים, ואף להגיע עם ויזה כזו לצורך קבלת טיפול רפואי.

נשאלת השאלה מה קורה אם הייתה לנו ויזה - אך תוקפו של הדרכון שהוטבעה בו פג? האם יש צורך לעבור מחדש את כל ההליך, או שמא ניתן לקבל ויזה חדשה ביתר קלות? וכן, האם ניתן (ואיך עושים זאת) לחדש ויזה לארה"ב, בטרם פג תוקפה?
לפניכם סקירה קצרה שתסייע לכם לדעת מה האפשרויות העומדות בפניכם, אם אתם צריכים בדחיפות חידוש ויזה לארה"ב:

אפשר להעביר ויזה מדרכון פג תוקף לדרכון חדש
מכיוון שויזת תייר לארה"ב ניתנת לתקופת זמן כה ארוכה (בדרך כלל 10 שנים), לא פעם קורה שהדרכון בו הוטבעה הויזה הופך פג תוקף בעת שנותר עוד זמן בלתי מבוטל עד לסוף תוקפה של הויזה. חשוב לדעת שבמקרים כאלה ניתן להשיג ויזה לדרכון החדש בהליך דומה לזה של הוצאת ויזת תייר, אך ניתן לבצע אותו בתוך פרק זמן קצר יחסית. נציגי שירות מקצועי של הוצאת ויזה לארה"ב יוכלו לייעץ לכם, לומר לכם כמה זמן ייקח חידוש הויזה (או למעשה העברתה לדרכון החדש), ואם תרצו גם לטפל בכל ההליך עבורכם - כך שתוכלו להיות בטוחים שהכל יתנהל מהר וללא תקלות.

חידוש ויזה עבור מי שהייתה לו ויזה בעבר
הליך הוצאת ויזה לארה"ב מתחיל במילוי טופס Ds 160- באתר מחלקת ההגירה האמריקנית. חשוב לדעת שטופס זה ניתן למלא רק באנגלית, ושכבר בתחילת הדרך צריך לבחור את סוג הויזה המבוקשת.
גם מי שרוצים לחדש ויזה צריכים למלא את הטופס הארוך באנגלית, אולם יש בו מקום לציין אם הייתה לכם בעבר ויזה. נציגי מחלקת ההגירה יתיחסו לעובדה שכבר נמצאתם בעבר מתאימים לקבל ויזה לארה"ב (זאת אומרת לא נמצאה כל סיבה לסרב לבקשתכם לקבל ויזה), כאשר עובדה זו תפעל לטובתכם ורוב הסיכויים שהליך הוצאת הויזה יתנהל במהירות הרבה ביותר האפשרית וללא תקלות.

חידוש ויזה לארה"ב לפני תום תוקפה של הויזה הקודמת
הדרך הטובה ביותר לחדש בהליך מהיר ויזה לארה"ב היא לטפל בעניין עוד בזמן שהויזה הקודמת בתוקף. אם אתם מתכננים ביקור בארה"ב ויש לכם ויזת תייר בתוקף, אך תוקף זה יפוג לפני יציאתכם אל ארה"ב או במהלך השהות המתוכננת שם, חשוב מאוד שתפעלו מבעוד מועד לדאוג לחידוש ויזה לארה"ב. במקרים כאלו מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה בטיפול בהליכי הוצאה וחידוש ויזות לארה"ב. כל עוד מדובר בויזת תייר, הליך החידוש יהיה בירוקרטי בעיקרו, כאשר ברוב המוחלט של המקרים לא תצטרכו להגיע לראיון בשגרירות או בקונסוליה. מדובר בהקלה משמעותית, שכן כל מי שמעל גיל 14 ומתחת לגיל 80 ומוציא ויזה לארה"ב (ולא מחדש ויזה קיימת) חייב להגיע פיזית לראיון אצל נציג מחלקת ההגירה האמריקנית. ראיונות כאלה נערכים בקונסוליה בתל אביב או בשגרירות האמריקנית בירושלים. ניתן לתאם ראיון רק לאחר מילוי והגשת טופס ds 160, ולאחר תשלום האגרה.