כרם שלום
כרם שלוםצילום: חזקי ברוך

סגן־אלוף במיל' ואחיד אלהוזייל שלחם במשך שנים רבות בגזרת כרם שלום והגן על הגבול עם עזה, סיפר לעיתון "מעריב" על חוויה מאכזבת שעבר כשביקש לגור עם משפחתו בקיבוץ כרם שלום עצמו.

אלהוזייל, ששירת כסגן מפקד גדוד הסיור המדברי, השתתף ב־2008 בסיכול פיגוע של רכבי תופת משוריינים שחדרו לשטח ישראל. אלהוזייל נפצע בפעולה זו ואף זכה לקבל את צל"ש הרמטכ"ל.

לפני ארבע שנים השתחרר מהצבא לאחר 23 שנות שירות, ולפני כשנתיים נתקל בפרסום ולפיו קיבוץ כרם שלום מחפש לקלוט משפחות.

בשיחה עם העיתונאי טל לב רם הוא סיפר ''הייתה מודעה על קליטת משפחות חדשות בכרם שלום, ואני הרי כמעט איבדתי את חיי פעמיים בהגנה על הישוב והאזור. יצרתי איתם קשר ואף שוחחתי בטלפון עם אחת הנשים שהייתה אחראית על השיווק של הפרויקט. כאשר מסרתי את שמי המלא והם הבינו שאני למעשה בדואי, התשובה הייתה מיידית – ‘תשמע, זה לא מתאים לקהילה’, ואז התחילו לספר לי כל מיני סיפורים''.

"הרגשתי שזו הבגידה הכי גדולה של המדינה. אני גאה ב־23 שנות השירות שעשיתי, אבל אני בספק אם הייתי עושה את זה שוב", הוא אומר בגילוי לב.

מנכ''ל קיבוץ כרם שלום ליאור דפנר מסר בתגובה: ''צר לנו על תחושותיו של מר אלהוזייל, אך גם לאחר בדיקה שערכנו, פרטי המקרה הספציפי אינם מוכרים לנו. במהלך התקופה המדוברת נעזרנו בשירותים של מוקדנים שונים, וייתכן שהדברים שנאמרו הובנו לא נכון. קיבוץ כרם שלום עושה בשנים האחרונות מאמצים לצמוח. חיים משותפים בין דתיים וחילוניים ובין מגוון סוגי האזרחים שמגיעים היום לחיות בקיבוץ הם הדגל שבו אנחנו מתגאים".

"אנו מוקירים את עבודת כוחות הביטחון ואת מאמציהם בשמירה ובאבטחה של הקיבוץ, ומעריכים אותם בכלל ואת חלקו של ואחיד אלהוזייל במאמצים אלו בפרט. אם במהלך אותן שיחות אכן הועברה התחושה שמציג ואחיד, אנו מתנצלים בפניו ומתחייבים כי נפיק לקחים כדי לא להותיר פונים אחרים בתחושות דומות''.