צופים בכוכבים
צופים בכוכביםצילום: אלון שניידר באדיבות אשכולות

מאות משפחות לקחו בסוף השבוע האחרון חלק בפרוייקט "מסע בין כוכבים- צופים לשמיים", שהתקיים בשלל מוקדים ברחבי הארץ עם עשרות מדריכות ומדריכי מרכזי אשכולות.

הפרויקט בוצע בשיתוף קרן רמון, החברה למתנ״סים, הסוכנות הישראלית לחלל והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך.

בין המוקדים המבוקשים בהם נרשמה כמות מרשימה של מבקרים: פארק אריאל שרון בגוש דן והעיר שדרות.

פרויקט "מסע בין כוכבים-צופים לשמיים", נולד במטרה לעודד צעירים לחקור ולהכיר את תחומי המדע והחלל, תוך היכרות ולמידה של אהבת הארץ, זאת לצד סיפור מורשתו של אילן רמון- האסטרונאוט הישראלי הראשון.

במסגרת שיתוף הפעולה צוותי הדרכה של אשכולות בשיתוף קרן רמון, התפרסו על פני 13 מוקדים קהילתיים שונים מהגולן ועד אילת לפעילויות אסטרונומיה ותצפיות כוכבים מודרכות. בפעילויות למדו המשתתפים על מורשתו של אילן רמון, דמותו וערכיו, נחשפו לעולם האסטרונומיה, צפו בכוכבים ושמעו סיפורים ומיתוסים שנוצרו לאורך השנים המשפיע על חיינו לאורך דורות.

הפעילות בוצעה במוקדים: גולן, כרמיאל, הר תורען, כרמל, אריאל, ירושלים, פארק אריאל שרון, משואות יצחק הישנה, מחנה אום דראג׳ מדבר יהודה; פארק חצרים; שדרות, מצפה רמון ואילת.

לדברי אדיר וישניה, מנכ"ל אשכולות, "מאות משפחות הצביעו ברגליים והביעו אמון בפרויקט ובחשיבותו. הילדים שמו את מכשירי הסמארפון בצד, כיבינו תאורה וחיברנו לילדים את אהבת הארץ בקרקע לאהבת האסטרונומיה והכוכבים ברקיע, עם סיפור חיים מעורר ההשראה של אילן רמון ז"ל. אני מודה לשותפים שלקחו חלק ומקווים להפוך האירוע למסורת שנתית קבועה."

רן ליבנה מנכ"ל קרן רמון, הוסיף "אני נרגש כל פעם מחדש לראות בני נוער וילדים מתעניינים במדעים ואסטרונומיה. מקסים היה לערוך אירוע גדול כזה של תצפיות כוכבים לראשונה ביום הולדתו של אילן רמון ולעורר השראה בקרב אלפי בני נוער וילדים".