נתניהו ופטרושב. היום
נתניהו ופטרושב. היוםצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (שני) עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

בפתח הפגישה אמר נתניהו, "מר פטרושב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של הפדרציה הרוסית ברוך הבא לישראל. תודה לך ולנשיא פוטין על ההיענות להגיע למפגש הזה בירושלים. אנחנו מודים לכם על יחסי הידידות בין רוסיה לישראל, ואני רוצה במיוחד להודות שוב על הפעילות ההומניטרית הייחודית שלכם שעשיתם להחזיר את זכריה באומל ז"ל לקבורה פה במדינת ישראל. הצעד הזה נגע לליבותיהם של כל אזרחי ישראל. אני גם לא אשכח את הטקס המרגש שערכתם במוסקבה יחד עם הגנרל גרסימוב בהקשר להחזרתו של זכריה באומל".

"השנה יום העצמאות של מדינת ישראל חל בדיוק בתשעה במאי, שהוא יום הניצחון על גרמניה הנאצית. אני מציין את זה משום שקו ישיר מוביל בין שני התאריכים הללו ומקשר ביניהם. בלי הניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית ספק אם היינו יכולים להקים את מדינת ישראל. העם הרוסי הותקף באופן האימתני ביותר והאכזרי ביותר ע״י הנאצים בדיוק השבוע לפני 78 שנים במבצע ברברוסה. לכן אני בטוח שגם מן הטעם הזה מבינים ברוסיה מהי המשמעות עבורנו של משטר שקורא להשמיד אותנו, לא רק לכבוש אותנו - להשמיד אותנו, ופועל באופן יום-יומי להשגת מטרה זו", הוסיף נתניהו.

"לכן, ישראל לא תאפשר לאיראן שקוראת להשמדתנו להתבסס בגבולנו, ונעשה הכל כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. הגנה עצמית זה לקח חשוב מאוד בהיסטוריה של המאה ה-20 בוודאי עבור העם היהודי ומדינתו", הדגיש ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף, "במעמד הזה אני רוצה להודות לנשיא פוטין על אמירתו שביטחון ישראל הוא דבר שחשוב לרוסיה, הוא אמר את זה פעמים רבות, ואני מאוד מעריך את זה".

"מר פטרושב, אני מברך על הגעתך לירושלים בשליחות הנשיא פוטין. המטרה המשותפת שלנו היא לקדם דיאלוג מהותי יחד עם ארה״ב כדי להתמודד עם אתגרי הביטחון המורכבים של האזור שלנו, תוך הבעת מחויבות לביטחון ישראל. זה המשך טבעי לשיתוף הפעולה הטוב המתקיים בין שתי המדינות שלנו רוסיה וישראל, ובין שתי המועצות לביטחון לאומי של המדינות שלנו בהנהגתך ובהנהגת מאיר בן-שבת", ציין נתניהו.

"אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר ששיתוף הפעולה ברמה הביטחונית בין רוסיה לבין ישראל כבר תרם רבות לביטחון וליציבות באזורנו ועשה שינוי מהותי במצב באזור. אני מקווה שהשיח הטרילאטרלי הזה יסייע להרחבת היציבות והביטחון באזור. בהמשך השנה אני מצפה לארח את הנשיא פוטין בישראל כדי להניח אבן פינה לאנדרטה לזכר המצור על לנינגרד, וגם לפתוח את אירועי 75 השנה לשחרור אושוויץ. אני רוצה להודות לך שוב, ובאמצעותך, לממשלת רוסיה ולנשיא פוטין על כל המאמצים שאתם עושים להשיב את שרידי חללינו לישראל. ברוך הבא לירושלים - ברוך הבא לישראל", חתם נתניהו את דברי הברכה.