The new 'Trump Square'
The new 'Trump Square'Petah Tikvah Municipality

כיכר המזרקה ברחוב חיים עוזר, הרחוב הראשי בו שוכן גם בניין העירייה, תיקרא בטקס חגיגי שיתקיים ביום רביעי הבא (3.7) על שם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

ראש העיר רמי גרינברג הסביר את ההחלטה ואמר, "לא היה למדינת ישראל נשיא אוהד ותומך כמו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ".

"אנו מוקירים ומעריכים את תמיכתו במדינת ישראל ובתושביה וראוי כי כיכר מרכזית בעיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל תקרא על שמו", הוסיף גרינברג.

נציין כי הטקס בו תיקרא הכיכר המרכזית, הממוקמת ברחוב הראשי בו שוכנת גם העירייה, על שם הנשיא טראמפ, יתקיים במעמד ראש העיר רמי גרינברג, נציגי השגרירות האמריקאית ונציגי כנסת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב בנושא לראש העיר גרינברג וכתב בו בין היתר, "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. בשנות כהונתו הוא מפגין מחויבות חסרת פשרות להבטחת ביטחוננו ועתידנו – בעמידה תקיפה אל מול האיום האיראני, בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ובהכרה בריבונות ישראל".

"העובדה שהוקרת הנשיא טראמפ נעשית בפתוח תקוה היא בעלת משנה חשיבות. הקמת פתח תקוה, אם המושבות, ב-1878, נחשבת כמעשה חלוצי שהכשיר נתיב לגאולת הארץ. מייסדי המושבה ידעו קשיים רבים, אך הם לא הרימו ידיים. נחישותם ועיקשותם השתלמו – בחלוף השנים פתח תקוה ביססה את מעמדה כעיר ואם בישראל, שהתפתחותה אינה נעצרת", הוסיף נתניהו.