יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סבור שראש הממשלה נתניהו מעוניין להקים ממשלת מיעוטים צרה שתכלול את הליכוד, החרדים, הדתיים הלאומיים והכהניסטים יחד עם רשת ביטחון מהמפלגות הערביות.

בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב-103fm הבהיר כיצד יכפה ממשלת אחדות עם הליכוד, כחול לבן ומפלגתו שלו. בהמשך - מה הוא חושב על ניסיון להקים מחדש את הכנסת ה-21?

בן: אתה מאמין לנתן אשל שפרסם מאמרים שערביי ישראל הם לא הבעיה אלא הפתרון ושהגיע הזמן להתחבר איתם. הליכוד מכין את הקרקע לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים מבחוץ?
"אין ספק שנתן אשל לא היה כותב שני מאמרים כאלה ברצף ללא אישור מבלפור. אנחנו מכירים את קשריו של נתן אשל. השתמשו בו כבלון ניסוי שאמור להכשיר את הקרקע ולבנות את המהלך של ממשלת מיעוט עם רשת ביטחון של המפלגות הערביות, טיבי ואיימן עודה. ראינו לא מעט תרגילים כאלה בעבר. כנראה שבליכוד הפנימו שעם כל החרדים יחד הם לא יגיעו ל-59 מנדטים. לכן הפתרון הוא ממשלת מיעוט. שמענו היום גרסה נוספת שקוראת לבטל את חוק פיזור הכנסת ולחזור לכנסת ה-21. אני תוהה מה השתנה?"

אריה: אתה רוצה לכפות ממשלת אחדות אך אתה הצבעת בעד פיזור הכנסת.
"בכנסת הזאת לא הייתה הכרעה ברורה ולא הבנו עד הסוף את גדול הברוך הכלכלי. עם הממשלה שנתניהו רוצה להקים אי אפשר להוציא את העגלה מהבוץ. לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה ביטחונית.

"יש כניעה מכל מקום, ביבי נכנע גם לטרור בעזה וגם לדרישות החרדים. אנחנו מעריכים את מסורת ישראל ואוהבים את היהדות אך אנחנו נגד כפייה דתית. אי אפשר לקבל את הדרישה של החרדים לא לסגור את המרכולים בתל אביב. אי אפשר לקבל חרם על מפעל פניציה שקיבל אישורים מהרבנות הראשית, ואי אפשר לקבל את ההפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים. השאלה היא איזו מדינה אנחנו רוצים שתקום כאן. לאומית ליברלית או מדינת הלכה".

בן: הרעיון לבטל את חוק פיזור הכנסת הגיע גם לכחול לבן. אין שם רוב לזה אך יש אנשים שבעד להקים ממשלה עם הליכוד שתציל את מדינת ישראל מבחירות מיותרות.
"דרעי אמר בשישי האחרון שנתניהו התחייב גם לש"ס וגם ליהדות התורה שהוא לא יקים ממשלה בלעדיהם. אני דווקא חושב שהגיע הזמן להקים ממשלה ללא חרדים בשלב הראשון על מנת לגבש קווי יסוד נורמליים ומסגרת תקציבית לפי סדר היום הלאומי ולא לפי סדר היום החרדי. אחר כך מי שירצה – יוכל להצטרף ביבי לא מוכן למהלך כזה. אני רואה באופציה של ביטול הבחירות כאופציה עם סיכויים קלושים ביותר".

אריה: אתה סותר את עצמך. מה יקרה אחרי הבחירות אם נתניהו התחייב לשבת רק עם החרדים?
"נתניהו יבין שזה לא יעבור בציבור. שהוא לא מקים ממשלה לאומית רחבה בגלל דרישות החרדים. מעל 70 אחוז מאזרחי ישראל רוצים בממשלה הזו. נתניהו כבר הקים בעבר ממשלה עם לפיד ובנט".

בן: הוא התחרט על כך.
"הממשלה ההיא החזיקה מעל שנתיים. אפשר להגיע לממשלה סבירה שתוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים. האופציה הכי גרועה היא ממשלת הלכה צרה, עם סמוטריץ', רפי פרץ ותמיכת הערבים מבחוץ. כי ברור שהציבור הרחב הוא שישלם את המחיר של כל ההרפתקאות הכלכליות. הקיצוצים יפלו על כל מי שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים".

בן: לפי החישובים שלך, כמה מנדטים תצטרך כדי להיות בטוח שאתה כופה ממשלה כזו?
"כשאני רואה את המאמרים של נתן אשל ואת כל היוזמות לביטול הבחירות אני מבין שנתניהו מבין שהוא לא יגיע ל-59 מנדטים ולכן הוא מחפש אלטרנטיבות".