זוכרים את סוזן ז"ל
זוכרים את סוזן ז"לצילום: באדיבות עמנואל בן סבו

תפילת אשכבה מיוחדת ומרגשת התקיימה במהלך אירוע ה-70 להקמתו של מרכז הילדים והנוער 'אמונה' בעפולה.

קבוצת של כמה עשרות בוגרים, תחת הכינוי 'הילדים של סוזן', חברו לתפילת אשכבה מיוחדת לעילוי נשמתה של סוזן אלקיים ז''ל, אשר עבדה במשך כשני עשורים במכבסת הפנימייה עד לפטירתה וילדי הפנימייה היו לילדיה.

"סוזן ז''ל הייתה דמות אהובה, מכילה, מחבקת, סוזן מעולם לא נשאה וילדיה היו למעשה ילדי הפנימייה", מספר עמנואל בן סבו, המכהן מזה עשרות שנים כמנהל החינוכי של המוסד, על אישיותה של הכובסת שדמותה נחרתה בלב חניכי המקום.

לתפילת האשכבה פנו עשרות הבוגרים במהלך כנס היסטורי בו נפגשו אלה עם אלה, החליפו חוויות וזכרונות, אך כאמור, לא שכחו את סוזן. ואדים מרקלוב, אחד הבוגרים, כיום איש עסקים, לא ויתר גם על קריאת 'קדיש' לעילוי נשמתה. ''סוזן הייתה אימא ענקית, אמיתית, גם אם לא היו לה ילדים משלה, אומר ואדים, כולנו היינו הילדים שלה'', אמר.

בן סבו התרגש מהמחווה של הבוגרים לסוזן והודה לבוגרים על המחווה המיוחדת: "סוזן הייתה מחנכת בנשמתה. המפגש של הילדים אתה היה שיעור המוסר הטוב ביותר". עוד מוסיף בן סבו ומספר כי לבד מדמותה של סוזן המנוחה "העלו הבוגרים על נס את זכרם של עובדים מסורים שתרמו רבות לגידולם והתפתחותם והלכו לבית עולמם, ובהם רנה אמויאל, תמר דהן, שמחה אלמקייס, מלכה רביבו ויונה לוגסי ז''ל".