חשפנו את פרצופה האמיתי של הרשותאלירן אהרון

עדויותיהם של 52 פלסטינים, שחוו התעללות אכזרית ברשות הפלסטינית, הוגשו היום (שני) לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

הגשת העדויות מגיעה בהמשך לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר קיבל את תביעתם של הפלסטינים שחוו מעשי רצח ועינויים מידיה של הרשות הפלסטינית.

בית הדין הזמין את עו"ד ברק קדם, שותף במשרד עו"ד ארבוס, קדם, צור המייצג את הפלסטינים להגיש את העדויות.

אתה עוסק ברשלנות רפואית. זכורה לך תביעה בהיקף כזה שמגיעה כל כך רחוק?

"שנים אני עוסק בנזקי גוף, רשלנות רפואית ותאונות דרכים. ראיתי נפגעי גוף רבים, אבל נפגעים בהיקף כזו ובאכזריות כזו לא ראיתי. חלקם הוצאו להורג, חלקם נאנסו, אחרים נתלו עם הראש למטה, עקרו להם ציפורניים ושיניים, עיקרו אותם ועוד עינויים שהאוזן לא מסוגלת לשמוע. אלו בדיוק המקרים שמהווים פשעים נגד האנושות ואמורים להיות נדונים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג".

אנחנו מכירים את בית הדין הפלילי הבין-לאומי כמי שתמיד יוצא נגד ישראל ומאשים אותה בפשעי מלחמה.

"הרשות הפלסטינית מגישה כל הזמן תלונות נגד ישראל, בגלל שישראל מעזה להגן על עצמה. היום חשפנו את פרצופה האמיתי של הרשות הפלסטינית. בזמן שהיא מגישה נגד ישראל תלונות מגוחכות, היא מבצעת פשעים נגד האנושות ונגד האזרחים שלה בצורה הקשה ביותר. אני שמח שבית הדין היה קשוב לעדויות שהוגשו לו היום".

ראיתי אותך ניגש לבית הדין עם חוברת שבה יש תמצית של אותן עדויות, אבל במשרדך יש חומר רב הרבה יותר.

"מדובר בעדויות על עינויים בהיקף חסר תקדים של עשרות קלסרים. כדי להנגיש לבית הדין את המידע פעלנו יחד עם מכון ירושלים לצדק לתמצת את העדויות לחוברת בת 40 עמודים המכילה את עיקרי העינויים, כדי שבית הדין יבין את ההיקף של הפשעים נגד האנושות שנעשו כאן".

ברמה האישית, אך זה מרגיש להגיע להאג כעורך דין יהודי, כדי לייצג דווקא פלסטינים שעונו על ידי הרשות?

"צריך לזכור שהאנשים האלה סיכנו את החיים שלהם כדי למנוע טרור מתוככי ישראל, חלקם שילמו בחייהם, חלקם בגופם. מי יודע כמה מאיתנו ניצלו מטרור, מוות ושכול בזכות הפעולות של האנשים האלה. יש לנו חובה מוסרית כלפיהם. לכן הלכנו איתם לבית המשפט המחוזי, לכן הלכנו איתם לבית המשפט העליון ולכן הגענו אתם לכאן לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי להציג את העדויות שלהם ואת הסבל הנורא שהם חוו".

במכון ירושלים לצדק הוסיפו, "סבל שקשה לקלוט, כאב עצום, לילות ללא שינה ומשפחות הרוסות. אלו הם רק חלק מהעדויות שאנו מביאים איתנו היום בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, בעניינם של אזרחי הרשות הפלסטינית, אשר נחשדו בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל, והרהיבו עוז להתלונן ולהעיד על הזוועות שחוו".

"אנחנו, במכון ירושלים לצדק, מאמינים שמדובר ב-Game changer, בביסוס טענותינו המשפטיות עד היום מול האג וגורמים מדיניים בינלאומיים, ביחס לאופי משטר הדיכוי האכזר, הנהוג כדרך שגרה, על ידי הנהגת הרשות הפלסטינית - כלפי אזרחיה".