קנינו עם מנכ"ל משרד החינוך ומנהל אגף החינוך בעירייה שלום עזרן
קנינו עם מנכ"ל משרד החינוך ומנהל אגף החינוך בעירייה שלום עזרןצילום: דוברות העירייה

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אישר את מינויה של רויטל קנינו למנהלת בית הספר על שם הרמב"ם בעיר לוד.

קנינו הותקפה על ידי מחבל ערבי באפריל 2017. היא נפצעה בפיגוע באורח קל עד בינוני ונאבקה במחבל שברח מהמקום ונתפס על ידי כוחות הביטחון.

ראש העיר לוד יאיר רביבו אמר כי ''רויטל היא הביטוי לנחישות, אומץ לב, אמונה, כוח רצון והתמדה, תכונות שהיא מיישמת גם בעבודתה החינוכית.

''כולנו שמענו על סיפור תקיפתה, כאשר נלחמה בגבורה במחבל. כזכור, באפריל 2017, לקראת חג הפסח, בעת שיצאה בשעות הערב לחניון בו עמד רכבה, נדקרה בידי מחבל פלסטיני שהחליט לבצע פיגוע דקירה ובחר למטרה אישה יהודייה.

''בחסדי שמים מרובים ובדרך נס, אזרה אומץ וכוח והגיבה בנחישות, זרקה על המחבל חפצים שהיו בידה וצעקה לעברו עד ששמט את הסכין, ברח מהמקום ונתפס כעבור זמן קצר ע"י כוחות הביטחון'', תיאר רביבו.

נציין כי קנינו נדקרה בגבה ואושפזה בבית החולים למספר ימים. באורח נס היא לא נפגעה קשה. לאחר מספר ימים שוחררה לביתה והספיקה לחזור לבית ספרה כדי לאחל "חג פסח שמח" לתלמידיה.

"בתגובתה הנחושה והאמיצה הראויה לשבח והוקרה, מנעה רויטל אסון כבד", הוסיף ראש העיר רביבו. ''אין ספק כי איכותה של מערכת החינוך תלויה באיכות מוריה ומנהליה. העיר לוד התברכה במנהלים מעולים ובצוותי חינוך איכותיים ומצטיינים, אשר מעצבים את עתיד החברה, ומטביעים את חותמם על התלמידים וההורים, ועל הקהילה בעיר.

''וכזו היא רויטל, אשר עוסקת מזה 27 שנה בעבודה החינוכית מתוך שליחות ואמונה, נושאת את האמרה: אדם לאדם – אדם, במאור פנים, חיבה, קבלת האחר, קירוב לבבות ובעיקר חיוך.

''לא בכדי זכתה רויטל לפני שנתיים, להדליק משואה על במת העצמאות בעיר, לרגל יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל, על פועלה לקידום החינוך בלוד. בשם הנהלת העירייה ומערכת החינוך בלוד, אני מאחל לה, בעזרת ה', הצלחה רבה בתפקידה", סיכם רביבו.

כונן מד"א מנדי אמיתי מספר על הדקירה בלודדוברות מד"א