ח"כ אבי דיכטר
ח"כ אבי דיכטרצילום: הלל מאיר/TPS

ח״כ אבי דיכטר (הליכוד), יו״ר ועדת החוץ והביטחון, התייחס בכנס דיני המלחמה של ארגון ״שורת הדין״ למתיחות הביטחונית ברצועת עזה.

''אני מקווה שממשלת ישראל תהיה חכמה מספיק, יצירתית מספיק ומפוכחת מספיק כדי להבין שאי אפשר להמשיך ככה מול החמאס בעזה שמנסה ללחוץ עלינו. זה לא ייגמר בשיחות או בעצירת חשמל או דלק. הדרך היחידה היא לצאת למבצע חומת מגן בעזה'', אמר דיכטר.

''מול הטרור אין משחק הוגן. בחיים האמיתיים, המחבלים יעשו הכל וישתמשו בכל אמצעי כדי להצליח בפיגוע. כשנלחמים בטרור, עלינו לשכוח ממשחק בהוגן. בעיניי, זה צודק להשתמש במטוס F-16 כדי להוריד מחבל עם M -6.

"בסבב האחרון מול ארגון הטרור חמאס, בירי לעבר דרום ישראל, ביתי נפגע מרקטה וזכוכיות נשברו, רסיסים חדרו לבית ונחתו מטר מהמיטה בחדר השינה", גילה דיכטר.

לדבריו, רצועת עזה היא אזור שפועלים בו 40 אלף מחבלים. ''אם רוצים להסתכל מה אנחנו עלולים לראות בעזה בעוד עשר שנים, אפשר להסתכל על דרום לבנון וחיזבאללה. מול החמאס בעזה זה לא ייגמר בדיבורים, בשיחות, בעצירת חשמל או בעצירת דלק. זה לא ייגמר שם. יש שתי דרכים לפתור את הבעיה מול רצועת עזה. האחת, בדרך מדינית עם המדינות הערביות (מצרים וערב הסעודית). האפשרות שהם יפרזו את הרצועה קלושה.

אבי דיכטר: לצאת לחומת מגן בעזה

''האופציה הנוספת היא מבצע צבאי בעזה. זה דומה למבצע חומת מגן שעשינו באיו''ש. זה לא ייקח שבועיים או חודשיים, זה ייקח הרבה זמן, אבל זו הדרך היחידה שבה נוכל לוודא שרצועת עזה הקטנה לא תוכל ללחוץ על ישראל ולהטיל עלינו מנוף של טרור. אני מקווה שממשלת ישראל תהיה חכמה מספיק, יצירתית מספיק כדי להבין שאי אפשר להמשיך ככה מול החמאס בעזה שמנסה ללחוץ עלינו''.

עוד הוסיף ח״כ דיכטר בהקשר לנושא הכנס כי ״חלק מהחזית היא גם בזירה הבינלאומית ובבתי המשפט, שם אתם פועלים. נמשיך להילחם נגד הטרור עד אשר אחרון הטרוריסטים ימצא את עצמו באחד משני מקומות בלבד: בכלא או בקבר״.

את הדברים אמר דיכטר בכנס השנתי של ארגון ״שורת הדין״ שמתקיים השנה בפעם השלישית ועוסק בדיני מלחמה וסוגיות משפטיות בשדה הקרב. בכנס משתתפים השנה שורת מומחים בינלאומיים בתחום המשפט, אישי ציבור מהארץ ומהעולם, בכירי צה״ל וגורמים בכירים נוספים.