אינסטלטור. אילוסטרציה
אינסטלטור. אילוסטרציהצילום: iStock

לא פעם בחיינו נזדקק לשירותיו של אינסטלטור מומחה. זה יכול להיות בשל תקלה בבית, במשרד, בעבודה או בכל מקום אחר.

לצערנו הרב, אנשים רבים גורמים נזק רב יותר בשל העובדה שהם מנסים לחסוך בהזמנה של אינסטלטור מקצועי שיטפל בבעיה. בדיוק כמו בכל מקצוע אחרת, האינסטלטור יוכל לעשות את העבודה ככל הנראה יותר טוב מבעלי הבית וכן יעשה גם שימוש באבזור מתקדם לביצוע העבודה.

תקלות נפוצות באזור תל אביב והסביבה

לא פשוט למצוא אינסטלטור ישר ועוד יותר לא פשוט למצוא אינסטלטור אמין באזורכם. רגע לפני שנחלוק אתכם כמה פרמטרים חשובים לבדיקה בעת בחירת אינסטלטור נבדוק מהן התקלות הנפוצות שבגינן קוראים בכלל לאינסטלטור.

ובכן, פעמים רבות יש סתימה בכיור, זוהי תקלה נפוצה ביותר בכל רחבי הארץ ובכל בית בישראל. לרוב ניתן יהיה לטפל בתקלה זו לבד בבית ולחסוך את העלויות של אינסטלטור. כאשר מדובר בתקלה חמורה יותר כמו מים שעולים מן הסתם, ביוב סתום, דירה מוצפת, תקרה/רצפה או קיר שיש בו נזילה או חשד לנזילה ומקרים בסדר הגודל הזה – כדאי לקרוא לאינסטלטור מקצועי בסביבתכם.

כך תמצאו אינסטלטור אמין:

1. שאלו בן משפחה/חברים. הדרך המהירה ביותר למצוא אינסטלטור אמין היא על ידע בדיקה עם בני המשפחה או החברים אם הם מכירים אחד כזה. כך לפחות תהיו בטוחים שמדובר במישהו אמין – לגבי מידת המקצוענות תוכלו לדעת כשהוא יהיה בשטח.

2. היעזרו באינטרנט. היום באמצעות האינטרנט לא רק שניתן לאתר אינסטלטור מקצועי, אלא גם לקבל המלצות וחוות דעת עליו ומידע על העסק שלו. תוכלו למצוא איש מקצוע מומלץ בקבוצות אנשי מקצוע בפייסבוק בצורה חינמית או לבצע חיפוש בגוגל של אינסטלטור באזור מגוריכם.

3. בדקו המלצות אונליין. בדף הפייסבוק, באתר העסק או בגוגל עשויים להופיע המלצות ודירוגים לאיש המקצוע. אותם המלצות ודירוגים נעשו על ידי אנשים. חלקם לבטח מכרים של אותו בעל מקצוע הממליצים עליו ללא קשר לאם הוא סיפק להם שירותים אבל אחרים יהיו גם חוות דעת של לקוחות. נסו להתייחס לאלה.

4. בדקו את אתר העסק. באתר העסק תוכלו לגלות מידע נוסף אודות בעל העסק, האני מאמין שלו, לקוחות ממליצים, סוגי השירותים שהוא מספק והיכן הוא מספק אותם. כך לא יוכלו לספר לכם סיפורים בטלפון ויגרמו לכם להזמין אותם מבלי שתדעו מי הם ומה הם חושפים לקהל הרחב.

5. בקשו לראות תעודת מקצוע. אל תתביישו לבקש מהאינסטלטור שיביא עמו תעודת מקצוע. זו צריכה להיות נישאת עליו כל הזמן במהלך יום העבודה שלו, לפחות העתק ממנה כמובן. אתם בסך הכול רוצים לוודא שהוא מוסמך לביצוע עבודות מסוג זה.

6. האם הוא עובד עם מצלמה תרמית וציוד מתקדם? עבודה עם מצלמה תרמית וציוד מתקדם יאפשרו לכם כלקוחות לחסוך זמן וכסף רב בטיפול בתקלות שונות, בעיקר כאשר יש צינור מפוצץ או נזילה המעורבת בכך. כיום כל אינסטלטור מקצועי מחזיק מצלמה תרמית כי הוא מבין שזה לא רק יכול לחסוך לו זמן רב של עבודה אלא גם מספק ערך ללקוחות ואף מהווה פרמטר חשוב עבורם בבחירת אינסטלטור.

7. זמינות. וודאו שהוא יכול לבוא בהקדם לטפל בבעיה שלכם. זה בסדר אם הוא נמצא אצל לקוח אחר שהזעיק אותו לפניכם, גם אם המקרה שלכם דחוף, אולם וודאו עמו הערכה מתי הוא יוכל להגיע אליכם הכי מהר ואם זה לא מתאים לכם בשל מקרה חירום תאלצו למצוא אינסטלטור אחר.

8. רושם ראשוני.כיצד התרשמתם מהאינסטלטור בטלפון? האם אכפת לו מכם ומהתקלה שלכם? האם הוא מראה נכונות להגיע אליכם ולסייע לכם? או שהוא מדבר בזלזול ונותן לכם הרגשה לא נעימה?

9. מחירים. מה המחיר שהוא מציע לכם בתמורה לטיפול בתקלה? ייתכן וזה לא המחיר הסופי אלא רק השארה אולם כדאי בהחלט לוודא מחיר ובמקביל לבצע בדיקה באינטרנט שאכן מדובר במחיר סביר עבור סוג התקלה.

לסיכום, לא פשוט לבחור אינסטלטור אמין היום, אולם גם האינסטלטור יודע שאם הוא יתן לכם שירות טוב ואמין ואף יגבה מחיר הוגן - זה ייתן פתח להזמנות נוספות של שירותיו בעתיד בעת הצורך ואף יקבל המלצות חמות שיעברו מפה לאוזן ויספקו לו עוד ועוד עבודה. אל תקלו ראש בבחירת האינסטלטור שלכם כי זה לא נעים לשלם פעמיים על אותה עבודה בשל בחירה לקויה של איש מקצוע.