עצרת תושבי רמת גן למען השבת
עצרת תושבי רמת גן למען השבתצילום: יעקב אפרתי

מועצת העיר רמת גן תתכנס הערב (שלישי) ותצביע על הצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ברחובות מרכזיים.

התושבים הדתיים בעיר ינסו עד הרגע האחרון למנוע את ההחלטה. יקי אפרתי, דובר מטה 'תושבי רמת גן למען השבת', אמר לערוץ 7 כי "ראש העיר פועל בכל החזיתות על מנת להעביר את ההחלטה ונראה שזה הכיוון.

''במועצה יש עשרים וחמישה חברים ולראש המועצה יש רוב מוחלט. הקואליציה כוללת גם את הנציגים הדתיים, שאני יכול להניח שלא יצביעו בעד, אבל גם בלעדיהם יש לו רוב מוצק".

אפרתי לא מסתיר את אכזבתו. "זה משהו שראש העיר לא אמר במפורש בבחירות והיום הוא נחוש לדרוס לגמרי את הסטטוס קוו שהיה קיים הרבה מאוד שנים. ברמת גן לאורך כל השנים נהוג היה לשמור על המסורת של העיר ועל הציביון שלה, כדי להתחשב בכל התושבים - חילוניים, דתיים ומסורתיים".

הוא גם מביע חשש שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תהיה רק צעד ראשון. "יש תכנית שלמה וסדורה מה ההחלטות שיתקבלו בהמשך, זו רק הסנונית הראשונה. אני לא רוצה לתת רעיונות אבל ברור שאחרי תחבורה ציבורית יהיה רצון לפתוח עסקים ושיום השבת יהיה יום רגיל ברמת גן. זו המטרה בסופו של דבר. אני גר ברמת גן 15 שנים ואני לא זוכר מצב כזה של קרב בין חילוניים לדתיים. אנחנו סך הכל רוצים לחיות בשלום עם כולם".

לסיום הוא מפנה קריאה לראש העיר, כרמל שאמה-הכהן. "הייתי רוצה לומר לו שיחשוב טוב על העיר כתושב רמת גן הרבה מאוד שנים. הוא יודע בדיוק מהי העיר ואיך היא פעלה כל השנים ואני מקווה שהוא ישקול לנסות ולרדת מהצעדים שרק יביאו להחרפת יחסים בין חילונים ודתיים".