גלעד ארדן בכנס
גלעד ארדן בכנסצילום: ללא

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן השתתף בכנס דיני מלחמה של ארגון 'שורת הדין'

השר ארדן התייחס בנאומו לשימוש שעושים ארגוני הטרור בדין הבינלאומי ואמר כי: "הדין הבינלאומי שאמור להגן על אזרחים במלחמות, מנוצל היום על ידי ארגוני הטרור כדי לערער את היכולת של הדמוקרטיות להגן על אזרחיהן.

"דיני המלחמה חייבים להשתנות. אנחנו לא יכולים לקבל מצב שבו הדין הבינלאומי משרת מחבלים ואי אפשר להכריח את הדמוקרטיות להילחם נגד מחבלים כשידיהן כבולות. האו"ם הפך לגוף שמאפשר את פעילות ארגוני הטרור ונותן לה בפועל לגיטימציה והמצב הזה חייב להיפסק".

השר ארדן התייחס לגישה המעוותת של האו"ם לטרור: "ראינו זאת לאחרונה כששליח האו"ם ללבנון שיבח את פגישתו עם סגן מזכ"ל חיזבאללה ואפילו המליץ על ספרו. אם זו הגישה של האו"ם, אזי שמו הנכון יותר של השליח צריך להיות "שליח האו"ם לחורבן לבנון".

לדבריו "אין איום גדול יותר על היציבות של לבנון מחיזבאללה. בכל בית עשירי בלבנון יש טילים ורקטות המוכנים לשיגור. במלחמה הבאה לישראל לא תהיה ברירה אלא לפגוע באתרי הרקטות של חיזבאללה ובתשתיות של לבנון. חיזבאללה יביא להרס רב על לבנון וחיזבאללה יחד עם ממשלת לבנון יישאו באחריות להרס המאסיבי הזה. אני מקווה שבאו"ם מקשיבים ואני בטוח שזו התוצאה המוצדקת של דיני המלחמה שצריך להחיל במצב שכזה".

"השר ארדן התייחס לסדנא הכלכלית בבחריין ולסרבנות הפלסטינית ואמר כי: "גם כאשר ארה"ב, מדינות ערב ומשקיעים מרחבי העולם, מתכנסים יחד בסדנא הכלכלית בבחריין ממש ברגע זה כדי לדון בהשקעות בכלכלה הפלסטינית, אבו מאזן מממן מחבלים ונלחם על זכותו להשקיע בטרור.

"כל הדמוקרטיות חייבות להתנות את סיוען לרש"פ בהפסקת תשלומי הרש"פ למחבלים, והמנהיגים הפלסטינים שמעורבים בתשלומים אלה, צריכים לשאת באחריות לפי חוקי מימון טרור. ובהתחשב בכך שיש קשר ישיר בין תמריצי הטרור הללו לבין רצח אזרחים, תשלומים אלו צריכים להיחשב פשעי מלחמה. מי שמשלם למחבלים צריך לשלם על כך מחיר בכלא! איפה האו"ם וועדות החקירה שלו שיחקרו את הנושא הזה? לא אכפת להם מהרווחה של הפלסטינים?"

זו השנה השלישית שארגון ״שורת הדין״ מקיים את הכנס השנתי שלו, כאשר השנה נערך האירוע תחת הכותרת של עיסוק בדיני מלחמה וסוגיות משפטיות בשדה הקרב. הארגון, בראשות עו״ד ניצנה דרשן לייטנר, עוסק בתביעות ענק כנגד ארגוני טרור בבתי משפט בינלאומיים במטרה להשתמש בכספים כדי לפצות קורבנות טרור ומשפחותיהם באמצעותם.