הבריכה בה טבע הילד
הבריכה בה טבע הילדצילום: דוברות המשטרה

פעוט בן שנתיים טבע אחר הצהריים (רביעי) בבריכה פרטית בישוב בגוש עציון.

חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בו בזירת האירוע ופינו אותו במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק בירושלים. המשטרה דיווחה לפנות ערב על מותו לאחר פעולות החייאה אך מאוחר יותר הודיעה כי הדופק חזר לפעוט בכניסה לבית החולים ולכן נעשים שוב מאמצים להצילו.

פראמדיקית מד"א עידית זהבי סיפרה כי "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לבית פעוט כבן שנתיים במצב קשה, כשכונני מד"א מהיישוב מבצעים בו פעולות החייאה. סיפרו לנו שהפעוט טבע בבריכה ביתית, ונמשה כשהוא ללא דופק וללא נשימה".

"המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים, ופינינו אותו תוך כדי מאמצי החייאה לביה"ח שערי צדק, כשמצבו קריטי", אמרה זהבי.

על פי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים בשנת 2019 טבעו למוות 8 ילדים, בשנת 2018 טבעו למוות 37 ילדים. משנת 2008 טבעו למוות 202 ילדים.

בעקבות גל הטביעות יצאו בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים בהובלת משרד הבריאות בקמפיין אשר מטרתו היא מניעת טביעות ילדים תחת המסר "במים, לא מורידים מהילדים את העיניים".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים מסר "שנת 2018 הייתה שנה קשה ביותר מבחינת מספר מקרי טביעות הילדים: במהלך שנה זו 73 ילדים טבעו, חלקם נותרו עם פגיעות קשות, ו- 37 מהם איבדו את חייהם.

זה קורה בזמן בילוי, בנופש או בחצר הבית. רק השגחה צמודה, במרחק נגיעה מהילד וללא הסחות דעת יכולה למנוע את המקרה הבא. השנה החלטנו בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים להתמקד בהסברה במטרה לעורר את ההורים ולהעלות את המודעות שלהם לסכנות בסביבת מים. חופשת הקיץ מתחילה בקרוב, ואני קורא להורים לקחת אחריות כדי שהקיץ יסתיים ללא קורבנות טביעה נוספים"