השר יובל שטייניץ
השר יובל שטייניץצילום: חזקי ברוך

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) בתגובה ראשונה לבן כספית ואריה אלדד בעקבות מסיבת העיתונאים שכינס בני גנץ (כחול לבן) ובה טען שנתניהו אשם בהחלטה לפזר את הכנסת ולצאת לבחירות נוספות.

"הרעיון לבטל את הבחירות הוא טוב רק אם הוא אפשרי. הבחירות הללו נכפו עלינו לא בידי נתניהו אלא בידי אביגדור ליברמן וגם בני גנץ, שסירב להצטרף לקואליציה. אני סבור שההיתכנות לבטל את הבחירות היא קטנה מאוד.

"היום מאשימים את נתניהו בכל דבר. פעם האשימו את נתניהו שהוא הקדים את הבחירות כדי לדחות את השימוע. אחר כך האשימו אותו שהוא רצה שוב בחירות ולכן לא הרכיב ממשלה. כשהוא מנסה להרכיב ממשלה מתלוננים שהוא פנה לכחול לבן ולמפלגת העבודה. במפלגה הזאת לא רואים שום צבע חוץ משנאת נתניהו".

בן: יש לא מעט אנשים שחושבים שנתניהו מזיק לישראל. זה לגיטימי ולא מעל החוק. אמרת משהו שהפיל אותי מהכיסא, שהבחירות הוקדמו בגלל גנץ. מי שהוביל המהלך לפיזור הכנסת וכפה אותו על חברי הליכוד הוא נתניהו. כחול לבן הצביעו נגד.
"מי שנבחר להיות ראש הממשלה היה בנימין נתניהו. הוא שהוביל את הליכוד לניצחון. הוא גם היה זה שהוביל את הגוש של הממליצים לכהן כראש הממשלה. גנץ אף הודה בהפסד והתקשר לנתניהו לברך אותו על נצחונו. הטענה שגנץ היה צריך להרכיב ממשלה הוא מופרך".

בן: לכל מה שאמרת אין קשר למציאות. אעדכן את כבודו שבישראל אין בחירות אישיות לראשות הממשלה. זוהי דמוקרטיה פרלמנטרית של גושים קואליציוניים. מי שמנצח הוא מי שמרכיב ממשלה. ברגע שהוא נכשל הוא לא ניצח ועל פי החוק הוא צריך להחזיר את המנדט. נתניהו סירב להכיר בכך ופיזר את הכנסת ולכן הגענו לבחירות. זו השתלשלות האירועים הנכונה.
"צר לי אך אתה קצת מנותק מהמציאות. מבחינה חוקית אתה צודק אך גם פיזור הכנסת זה צעד שהיה בהתאם לחוק. זה מגוחך לומר שנתניהו היה צריך למסור את הרכבת הממשלה לבני גנץ".

בן: למה לבני גנץ? הוא היה צריך להחזיר אותה לנשיא. הוא היה יכול לדרוש מאחד מחברי הליכוד להרכיב את הממשלה. כחול לבן מוכנים לשבת עם כל אחד שאין לו שלושה כתבי אישום מעל ראשו.
"לא אני ולא לאף אחד מהליכוד היה בסיס מוסרי להקים ממשלה. מעבר לחוק יש גם אמת. מי שהוביל את גוש הימין ורוב האזרחים רצו בו כראש ממשלה היה בנימין נתניהו. נתניהו הוא זה שהוביל אותנו לניצחון גדול והרכבת הממשלה בראשות מישהו אחר הייתה הונאה של הציבור".

אריה: אתה טוען שהקבוצה היריבה אשמה בהפסד שלכם. לפעמים מאמני כדורגל משתמשים בטענה הזאת. מפלגה חדשה בראשות אהוד ברק זה טוב או רע לליכוד?
"ראש סניף שלנו אמר לי שצריך לשלם לאהוד ברק כדי שיקים ממשלה כדי שיפצל את השמאל. תכלס, הפיצולים בשמאל לא מעניינים אותי. אני חושב שנתניהו כראש ממשלה הוא נכס למדינת ישראל. הפסגה שהתקיימה אתמול בין רוסיה, ארה"ב וישראל זה משהו שאי אפשר היה לחלום עליו בעבר והיא קרתה בזכות מעמדו המיוחד של נתניהו בעולם. אני חושב שבבחירות האחרונות ראינו ניצחון ברור של נתניהו. גם גנץ הכיר בזה".

בן: אם היה מנצח הוא היה מרכיב ממשלה. לכן כחול לבן אמרו שהם מוכנים לשבת עם מי מהליכוד שלא תלויים מעל ראשו שלושה כתבי אישום.
"רוב אזרחי ישראל הצביעו בעד מפלגות שהודיעו שיתמכו בנתניהו".