מטוס בנמל התעופה בן גוריון נתב"ג
מטוס בנמל התעופה בן גוריון נתב"גדוברות רשות שדות התעופה

גורמי תעופה ישראלים מעריכים כי מתקפת סייבר של רוסיה גורמת לשיבושים במערכות הניווט של מטוסים המבקשים לנחות בנת"בג בשלושת השבועות האחרונים.

בגלי צה"ל נחשף כי במסגרת הנסיונות לפתור את הסוגייה, בימים אלו נמצא גורם בטחוני ישראלי בכיר באירופה, שם הוא נפגש עם גורמים אמריקניים, כדי לדון בין היתר בנושא השיבושים. גם צה״ל פועל באמצעים טכנולגיים שונים ומנסה לסייע לפתרון המצב.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה".

הצצה למרכז המבצעים של נתב"גדוברות רש"ת

בצה"ל אמרו כי "מדובר באירוע בתווך האזרחי, אשר צה״ל מסייע בו באמצעים טכנולוגיים, על מנת לאפשר את חופש הפעולה במרחב האווירי של מדינת ישראל. בנקודת הזמן הנוכחית, אין לאירוע זה השפעה על פעילותו של צה״ל, הפועל כל העת לשימור חופש הפעולה והעליונות המבצעית במרחב הספקטרום".

גורם רוסי הגיב לטענות הישראליות ואמר, "מדובר בפייק ניוז. איננו יכולים להתייחס לזה ברצינות".