"הלקוח הישראלי - טוב יותר"

מנהל חטיבת הטכנולוגיה בבנק ישראל אומר כי בעולם האשראי נחשבים לקוחות מישראל כטובים במיוחד, ביחס למדינות אחרות.

ערוץ 7 , כ"ד בסיון תשע"ט

אבנר זיו בכנס
אבנר זיו בכנס
צילום: תומר פולטין

אבנר זיו, מנהל חטיבת הטכנולוגיה בבנק ישראל, התארח היום (חמישי) בכנס פינטק מיוחד שנערך בקרית שדה התעופה.

זיו תיאר בפני משתתפי הכנס את הצעדים שבנק ישראל נוקט על מנת לשפר את פתיחת המשק לתחרות ולאפשר חדשנות בשירותים פיננסיים במשק הישראלי.

"הבנק רואה בחברות הסטארט-אפ הפועלות בתחום הפינטק - חלק חשוב בפוטנציאל הגברת הצמיחה של המשק הישראלי. בנק ישראל שוקל דרכים שונות, כדי לעודד את היזמים לתרום לחדשנות בתחום השירותים הפיננסיים במשק הישראלי".

הוא ציין כי "יעדיו של הבנק הם הגברת התחרות והיעילות במערכת הפיננסית, וקידום מערכות ואמצעי תשלום אפקטיביים ואמינים".

הוא התייחס למערכת נתוני האשראי החדשה וציין כי "כיום פועלות שתי לשכות אשראי, BDI ודן אנד ברדסטריט, המאפשרות לקבל חיווי ודירוג אשראי ושרותי ניטור על הלקוחות בישראל, בכפוף להסכמת הלקוח. זה פותח את הדלת לחברות פינטק, לקבל מידע אשראי מהימן על הלקוח, באמצעות API, מול לשכות האשראי – באישור הלקוח. כך הן יכולות להציע שירותים פיננסיים מתקדמים, על בסיס נתוני המערכת בתחום האשראי הקמעונאי, הייעוץ הפיננסי והשוואת העלויות".

"סקירה סטטיסטית של נתוני המערכת מעלה כי הלקוח הישראלי הוא 'לקוח טוב', ונוהג באופן אחראי ביחס לעולם. אנו עדים לשיח שמתחיל להיווצר בציבור, לגבי דרכים לשיפור דירוג האשראי", הוסיף זיו.

הוא ציין כי "כבר בשלב זה. קיים שימוש ער במערכת במגזר הפיננסי: בחודשיים הראשונים לפעולת המערכת בוצעו בה יותר מ-1.5 מיליון שאילתות על ידי נותני אשראי, באופן שמספק להם שקיפות מלאה לגבי רמת החשיפה של הלקוח. יש 40 אלף שאילתות ביום. אנו, בבנק ישראל, רואים גידול בהיקף התחרות על הלקוח בין נותני האשראי השונים, ומצפים לכניסה של שחקנים נוספים לשוק".