ריבלין: העברת השגרירות - צעד גדול של מנהיג אמיץ

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר ברכה מצולמת לפורום 'ישראל היום' ליחסי ארה"ב-ישראל שהתקיים הערב (חמישי) במרכז דוידסון בירושלים, בהשתתפות שגרירת ארה"ב באו''ם לשעבר, ניקי היילי.

"הידידות האמריקאית הייתה ועודה חיונית לקיומה ולשגשוגה של מדינת ישראל", אמר ריבלין. ''הידידות הזו סייעה לנו תמיד להתמודד עם קשיים ביטחוניים וכלכליים ולהקים כאן מדינה פורחת ומשגשגת בלב המזרח התיכון, מדינה שהיא בית לאומי לעם היהודי, מדינה שהיא יהודית ודמוקרטית, מדינה שמשמרת את המורשת ומפתחת את הטכנולוגיה''.

לדברי ריבלין, ''בזכות הברית הזו ישראל כיום היא אי של ביטחון וקידמה שמבטיח את היציבות והביטחון באיזור כולו תוך שהיא תורמת לעולם כולו בתחומי הסייבר, הרפואה, החקלאות, הביטחון והכלכלה.

''לשמחתי החיבור העמוק בין המדינות איננו חיבור פוליטי. רפובליקנים ודמוקרטים, ימין ושמאל, כולם מאמינים בקשר העמוק בין המדינות, בערכים המשותפים ובמחויבות ההדדית''.

הנשיא הזכיר את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לפני כשנה. "העברת השגרירות הייתה נקודת ציון משמעותית בה חזה העולם כולו בעוצמת הקשרים שבינינו. אנחנו מלאי תודה לנשיא טראמפ על צעד גדול של מנהיג אמיץ. אני רק מקווה שמדינות ומנהיגים רבים יבואו אחריו, יצעדו בעקבותיו ויעבירו את שגרירותיהם לירושלים.

"היום אנחנו יודעים לומר כי הידידות בינינו איתנה מתמיד. אנחנו ממשיכים לחלום ולהדק את הקשרים בינינו לעוד שנים קדימה. ממשיכים ומניחים את היסודות המחברים בין העמים באופן שיאפשר שגשוג ופריחה הדדית לנו ולכל מי שחי באיזור ובעולם החופשי כולו", הוסיף ריבלין.