טראמפ ופוטין
טראמפ ופוטיןצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדו היום (שישי) לפני פתיחת ועידת G20 ביפן.

טראמפ ניצל את האירוע על מנת להתבדח עם הנשיא הרוסי שמואשם כי התערב לטובת טראמפ בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב.

כאשר נשאלו ע"י עיתונאים האם נושא המעורבות הרוסית בבחירות יעלה במהלך שיחתם, אמר טראמפ לפוטין "אל תתערב בבחירות" תוך שהוא מנופף באצבעו בתנועת אזהרה כלפי המנהיג הרוסי.

עוד לפני הפגישה אמר טראמפ כי "הוא נהנה מיחסים מאוד מאוד טובים עם פוטין, והרבה מאוד דברים טובים יקרו כתוצאה מהיחסים החמים האלו".

ועידת G20 שתתכנס בעיר אוסקה ביפן תעמוד תחת הלחץ שמפעילים מנהיגי המעצמות על נשיאי ארה"ב וסין להגיע להסכם סחר שיעצור את המתיחות בין שתי המדינות.

נשיאי רוסיה והודו, ונשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד-יונקר, הפעילו בימים האחרונים לחץ כבד על טראמפ ושי ג'ינפינג להגיע להסכם סחר חדש לאחר האיומים ההדדיים להטיל מיסי ענק על סחורות משתי המדינות. הלחץ הגיע לאחר שנרשמו גם נפילות ענק בבורסות באסיה לקראת ועידת G20 מחשש כי השיחות לא יצליחו לבטל את משבר הסחר בין שתי המעצמות.

טראמפ אמר לפני הועידה כי "סין נואשת להגיע לעסקה, מאחר והכלכלה שלה יורדת בצינורות". ג'ינפינג מצידו הגיב ואמר כי "צעדיה של ארה"ב הורסים את סדרי המסחר העולמי".

ראש ממשלת יפן, שינזו אייב, המארח את הועידה, קרא למשתתפי הועידה "לפעול יחד על מנת להפיג מתחים מסחריין ופוליטיים" ואמר כי המתחים האלו מהווים איום על הצמיחה והיציבות העולמיים.