שריפה ליד קיבוץ סעד
שריפה ליד קיבוץ סעדצילום: קובי ריכטר - TPS

גורם ישראלי מאשר הבוקר (שישי) כי ישראל הגיעה להסכם עם החמאס שבמסגרתו יפסיק הארגון את שיגור בלוני התבערה וירסן את ההפגנות על הגדר.

ישראל, בתמורה, תגדיל את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחדש את הזרמת הדלקים לרצועה.

"בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל. אם חמאס לא תעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות", אמר הגורם הרשמי.

‏גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול שבשטחה נחתו הבוקר בלוני תבערה, אמר: "הדרג המדיני והצבאי הפך אילם. עזבו אתכם מבחירות, תדברו שנוכל לעדכן את הציבור. זה מדהים ההתעלמות הזאת. התחושה היא נוראית".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה בעקבות ההסכם עם חמאס. ''גם הבוקר כמו בריטואל חוזר, הודו אנשי החמאס לבנימין נתניהו על כל ההקלות שניתנו להם במסגרת הסכם הכניעה ("הרגיעה") המגמתי מצידנו ושלחו לתושבי מדינת ישראל זר בלונים ענק עם מטען נפץ", אמר.

''הדרך להמלט ולא להשיב על מתקפת טרור מתמשכת עם מאה שריפות בשבוע בעוטף עזה, היא לדבר על מאה פצצות גרעין באיראן. מי שלא מסוגל להתמודד עם ארגון הטרור חמאס במעשים, גם עם הגרעין האיראני יתמודד רק בדיבורים", הוסיף ליברמן.