ספר ממולכד
ספר ממולכדצילום: ביטחון אשכול

חבלן של המשטרה נטרל היום (שישי) מטען חבלה שהוצמד לצרור בלונים ונחת בשדה חקלאית במועצה האזורית אשכול.

המטען הוחבא בתוך מה שנראה כמו ספר שעל כריכתו נכתב בעברית ''לאהוב את סטלה''.

"החפץ החשוד המחובר היה ספר עם כיתוב בעברית. מבדיקת אנשי הביטחון הספר היה ממולכד וההנחה היא שהמטרה היתה שהוא יתנתק מהבלונים ויראה כספר בעברית תמים למראה", אמרו במועצת אשכול.

''לכן, חשוב ביותר - בכל מקרה של זיהוי פריט חשוד כלשהו גם אם לא מחובר לבלונים, אין לגעת, יש להתרחק ולדוווח לרבש''ץ הישוב במיידית", ביקשו במועצה.

שתי שריפות פרצו הבוקר בעוטף עזה, בשטח מרעה בקיבוץ בשער הנגב וביער בארי. ככל הנראה השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

מוקדם יותר אישר גורם ישראלי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסכם עם החמאס שבמסגרתו יפסיק הארגון את שיגור בלוני התבערה וירסן את ההפגנות על הגדר. ישראל, בתמורה, תגדיל את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחדש את הזרמת הדלקים לרצועה.

"בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל. אם חמאס לא תעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות", אמר הגורם הרשמי.

‏גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול שבשטחה נחתו הבוקר בלוני תבערה, אמר: "הדרג המדיני והצבאי הפך אילם. עזבו אתכם מבחירות, תדברו שנוכל לעדכן את הציבור. זה מדהים ההתעלמות הזאת. התחושה היא נוראית".

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק תקף: ''שוב כניעה של נתניהו לחמאס. אחרי מאות שריפות, שוב מגיעים לעסקה בעייתית שאולי ובקושי שווה ימים אחדים.

''בהעדר הכרעה על המטרות והדרך, ההרתעה נשחקת, הממשלה הופכת לבת ערובה של החמאס, שברצותו מבעיר את השטח, וברצותו מתעצם. הגיע הזמן למנהיגות עם אומץ לנצח", הוסיף ברק.