שחקני חיפה חוגגים במשחק האימון
שחקני חיפה חוגגים במשחק האימוןצילום: האתר הרשמי, מכבי חיפה

מוכנות לאירופה. בעוד קצת פחות משבועיים תחלנה קבוצות הכדורגל הישראליות את עונת 2019/20 באופן רשמי עם משחקיהן במסגרות האירופיות השונות. במהלך השבת קיימו אלה את משחקיהן הראשונים בהכנות לקראת המשחקים האירופיים, זאת במסגרת מחנות האימונים המקיימים ברחבי אירופה.

הפועל באר שבע שכבר הספיקה לערוך בשבוע שעבר את משחק ההכנה הראשון שלה כשגברה על יריבתה לכיה גדנסק מחזיקת הגביע הפולנית שסיימה את העונה במקום השלישי בטבלה בתוצאה 3:0, פגשה למשחק ההכנה השני יריבה קשה הרבה יותר בדמותה של אולימפיאקוס היוונית.

הדרומיים שביצעו מהפכה אדירה בסגל השחקנים הרשימו מאוד במשחק מול קבוצת הפאר היוונית כשהיו קרובים אף לנצח אותה.

שחקני האלופה היוצאת מבירת הנגב נכנסו לפיגור בדקה ה-28 לאחר כיסוי הגנתי רע של הבלמים מיגל ויטור ועמית ביטון, אך לא אמרו נואש ובחלוף 6 דקות השוו את התוצאה לאחר בישול ראשון ולא אחרון של רמזי ספורי, הפעם לבן שהר.

בדקה ה-60 לאחר מספר חילופים של ברק בכר, מאמן באר שבע, הפכה הקבוצה הישראלית את התוצאה כשהאסלבנק כבש את שערו השני במחנה האימונים, ובדקה ה-92 רגע לפני סיום המשחק, הצליחה אולימפיאקוס להשוות ולקבוע את תוצאת הסיום - תיקו 2:2.

בניגוד לאלופה היוצאת, זו הנכנסת, מכבי תל אביב הביסה במשחק ההכנה שלה את יריבתה, כשזו שיחקה מול קבוצת חובבים מהולנד - גלובל פוטבול אקדמי. הצהובים מת"א שהחלו לפני תשעה ימים את מחנה האימונים שלהם בהולנד שיחקו מול קבוצת החובבים לאחר ביטול של קבוצת הפאר ההולנדית אלקמאר ולא התקשו כלל מול החובבנים עם תבוסה בתוצאה 5:0.

בדקה העשירית החלה מסכת השערים מצידם של התל אביבים כשאיתי שכטר החלוץ בישל לדור פרץ הקשר ובדקה ה-33 עדן קארצב ששיחק בשלהי העונה האחרונה במדי הפועל חדרה הכפיל את התוצאה.

גם חילופים רבים של המאמן איביץ' לא עצרו את התל אביבים כשצ'יקו אופואדו כבש צמד מהיר בדקות 52 ו-56, ורוסלן ברסקי קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-57.

בהמשך מחנה האימונים תשחק מכבי מול אוניון ביום שלישי וקבוצת הפאר הבלגית גנק יומיים למחרת.

מכבי נוספת שהביסה במשחק ההכנה הראשון שלה לקראת המשחקים באירופה הייתה מכבי חיפה. הירוקים מהכרמל גברו על יריבתם הבלגית בוורן בתוצאה 3:0, במה שאולי ישקיט מעט את הביקורות של אוהדיהם הרבים באשר לרכש הדל שעשו במהלך הקיץ.

דווקא השער הראשון היה תוצרת שחקני הרכש מבני יהודה, השניים היחידים שהגיעו במהלך חלון ההעברות הנוכחי כאשר בדקה ה-13 דולב חזיזה פרץ באגף והעביר כדור רוחב ליובל אשכנזי, שבעט ממרכז הרחבה פנימה. בדקה ה-63 ירדן שועה שנכנס כמחליף, כבש בבעיטה חופשית ובדקה ה-68 נטע לביא קבע 3:0.

בהמשך השבוע מכבי חיפה תשחק נגד יריבה בלגית נוספת בדמותה של סינט טרוידן ובעוד פחות משבועיים היא כבר תארח את מורה למשחק הראשון במוקדמות הליגה האירופית.