רקפת רוסק-עמינח
רקפת רוסק-עמינחצילום: פלאש 90

בנק לאומי הודיע הבוקר (ראשון) לבורסה כי מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק-עמינח, מתכוונת לפרוש מתפקידה במהלך החודשים האחרונים.

בהודעת הבנק לבורסה צוין כי רוסק-עמינח תפרוש לאחר שהדירקטוריון יחליט לגבי מינוי מנכ"ל חדש והעברה מסודרת של התפקיד.

במכתב ששיגרה רוסק-עמינח ליו"ר הבנק, דוד ברודט, היא מציינת, "לאחרונה התלבטתי לגבי העיתוי הנכון להודיע על פרישתי מהבנק. החלטתי שיהיה זה נכון להודיע על הפרישה עוד בטרם מחליט דירקטוריון הבנק על מינוי יו"ר דירקטוריון שיחליף אותך, בתום תשע שנות כהונתך. זאת על מנת למנוע כל אמירה שעלולה לייצר קשר בין זהות היו"ר שייבחר לבין החלטתי לפרוש".

"הצטרפתי ללאומי בשנת 2004 בתפקיד ראש החטיבה העסקית. במשך כל שנותיי בלאומי השקעתי את כל זמני, מרצי ויכולותיי למען הצלחת הבנק. מזה יותר מחמש עשרה שנים מהווה הבנק את מרכז חיי המקצועיים. אני גאה על ההישגים שהשגנו במהלך אותן שנים", הוסיפה.

לדבריה, "העת לסכם את התקופה הארוכה והנפלאה טרם הגיעה. אולם, פטור בלא כלום אי אפשר ולכן אציין - בקצרה - מספר דברים. במהלך השנים האחרונות חוללנו בלאומי, בכוחות משותפים ובהתוויית דירקטוריון הבנק, מהפכה של ממש. האסטרטגיה שאימץ הדירקטוריון יושמה בצורה מעוררת השראה על ידי צוות נפלא של עובדים ומנהלים ובהובלת הנהלת לאומי".

"הצבנו את לאומי בצמרת הבנקאות הישראלית, ובמובנים רבים גם בקדמת הבנקאות החדשנית והמתקדמת בעולם. לצד העשייה העסקית הענפה והשגת היעדים העסקיים שהצבנו לעצמנו, השקענו רבות בבניית תשתיות איתנות על מנת להבטיח את עתידו של הבנק לשנים רבות קדימה, גם במציאות המתהווה של בנקאות המחר", הדגישה רוסק-עמינח.

"אני רוצה להודות לך דוד מעומק הלב על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לעבוד לצידך מאז מוניתי לתפקיד מנכ"לית הבנק. לא יכולתי לקוות לשותף טוב ממך לדרך המרתקת, המאתגרת ועתירת ההישגים. האמון, הערך הרב בכל הנחייה ועצה והשקט הנפשי שהפגנת גם ברגעי משבר, הם נכס שאין בפי מילים להודות עליו. אני רוצה להודות לכם חברי הדירקטוריון, כמו גם לחברי דירקטוריון שפרשו במהלך תקופת כהונתי, על האמון הרב, על השותפות לדרך ועל הסיוע בהוצאה אל הפועל של האסטרטגיה שגיבשנו יחד. לאומי כיום הוא הבנק המוביל בישראל. אני יודעת שפעילות הליבה החזקה, התשתית הארגונית שבנינו יחד, ההובלה הטכנולוגית והדיגיטלית הייחודית ללאומי, ההנהלה המוכשרת והאיכותית, יחד עם מנהלים ועובדים מסורים ומקצועיים - יהוו בסיס איתן להמשך הובלה של לאומי לעוד שנים רבות", חתמה רוסק-עמינח את מכתבה.

דוד ברודט, יו"ר לאומי, מסר "הודעתה של רקפת על רצונה לפרוש מהבנק מצערת אותי מאוד. רקפת הוכיחה בכל שנותיה בבנק, ובמיוחד בתפקידה כמנכ"לית, ראיה אסטרטגית מצוינת, יכולת ניהולית גבוהה, כושר קבלת החלטות מעולה ויכולת מימוש וביצוע משובחים ביותר. היא הובילה את לאומי לשיאים חדשים בבנקאות הישראלית והיוותה דוגמא ומופת גם בבנקאות העולמית. רקפת משאירה מאחוריה בנק חזק ויעיל, שהוכיח שיש לו את היכולות להתמודד עם אתגרים מורכבים בגישה חדשנית. אני מודה לה על כהונה יוצאת דופן ומאחל לה הצלחה בכל אשר תפנה".