פינק וברק
פינק וברקצילום: דוברות

פעיל מפלגת העבודה יאיר (יאיא) פינק הודיע הבוקר (ראשון) על הצטרפותו למפלגה החדשה שמקים בימים אלו אהוד ברק, וישובץ ברשימתה לכנסת ה- 22.

פינק הוא בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין בצנחנים ומייסד המיזם החברתי 'לובי 99'. פינק התמודד ברשימת 'העבודה' לכנסת ה- 21 והגיע למקום השמיני, אך לא נכנס לכנסת.

בעקבות ההודעה הסביר פינק, "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. 70 פנים לתורה ואין לאיש בלעדיות על האתוס הציוני והרעיון היהודי".

לדבריו, "היהדות שלי רודפת שלום, המשפט שמופיע מספר הפעמים הרב ביותר בתורה הוא: זכור כי גרים היינו בארץ מצרים, היהדות מקדשת צדק חברתי. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית. פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

מייסד המפלגה החדשה, אהוד ברק, מסר "אני שמח מאוד על הצטרפותו של יאיא. יאיא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון. אנחנו באנו לשנות מציאות. הגיע העת להתייצב באומץ ובנחישות ולפתור את בעיות היסוד של החברה הישראלית בכל המישורים. אי אפשר להמשיך ולהוריש לילדנו ונכדינו את תחלואי החברה".