אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "גבעתי" התקיים הערב (חמישי) באנדרטת הזיכרון של החטיבה במצודת יואב, במעמד הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי, מפקד עוצבת הפלדה תא''ל סער צור ומפקד חטיבת גבעתי אל''מ איציק כהן.

חטיבה מספר 5, לימים חטיבת גבעתי, הוקמה בצה"ל כאחת משש החטיבות הראשונות בתקופה שקדמה למלחמת השחרור בשנת תש"ח. לאחר מלחמת לבנון הראשונה, קיבל אלוף -משנה יהודה דובדבני את משימת הקמת החטיבה כחטיבת חיל רגלים סדירה באופן רשמי.

מאז ועד היום החטיבה לקחה חלק במערכות רבות, ביניהן אירועי 'גאות ושפל' ברצועת עזה, מלחמת לבנון השנייה, מבצע 'חורף חם', מבצע 'עופרת יצוקה', מבצע 'עמוד ענן' ובמבצע 'צוק איתן', במהלכו פגעה החטיבה במחבלים רבים והשמידה מנהרות לחימה ותשתיות של ארגון חמאס. על כך, זכתה החטיבה להערכה רבה ויחידת "רימון" קיבלה את צל"ש אלוף פיקוד הדרום.

"בעוד כשבוע יחול ראש השנה, וכולנו נסב לשולחן הערוך, מי עם חבריו ליחידה בבסיס ומי בחיק משפחתו. עבורכן משפחות יקרות, כמו בכל שנה, זוהי תקופה קשה במיוחד. החוסר והחלל מועצמים על רקע אווירת החג, והשנה החדשה מסמנת בצעקה עצורה את תחילתה של עוד שנה בלעדיהם", אמר הרמטכ''ל.

''התחושה זהה גם בקרב משפחות השבויים והנעדרים, ובהן משפחתו של לוחם החטיבה, סגן הדר גולדין שנפל במערכת 'צוק איתן'. אנו שלחנו את הדר ואת סמל-ראשון אורון שאול זיכרונם לברכה אל משימתם, ואנו מתחייבים לעשות כל מאמץ על מנת להבטיח כי ישובו הבנים לגבולם''.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

כוכבי פנה בדבריו למשפחות השכולות: ''מי שהקריב את חייו, עשה זאת ברוח החטיבה ועבור חיים עצמאיים ובטוחים כאן במדינת ישראל, ואתם שנושאים כאב גדול, עושים זאת בגלל ועבור אותו ערך. ערכים אלה הם יסודות החיבור בין לוחמינו בשדה הקרב- מהטירון המתנדב לשאת את האלונקה במסע, ועד ללוחם המחרף את נפשו למען חבר ומסתער עמו נוכח אש וסכנה. גם בשבועות האחרונים עמדו חיילי צה"ל ומפקדיו על המשמר ברצף אירועים ביטחוניים בגזרות השונות, מנעו פיגועים וסיכלו איומים. בזכות מודיעין מדויק ואיכותי, יוזמה והתקפיות- עצרנו את התקפות האויב והשמדנו את האיום.

''צה"ל ניצב דרוך ומוכן בכל זמן, מול כל איום נוכח כל אויב. צה"ל ערני לתהליכים המתרחשים סביבו, משתנה ומשנה שיטות פעולה נוכח אתגרי השעה. במזרח תיכון אלים בו מבסס הטרור את מקומו כדפוס הלחימה המרכזי, על אויבנו לדעת, כל ניסיון לפגיעה בריבונות ישראל יענה בהתאם, כל ניסיון. יש לנו צבא חזק, מאומן ומצויד עם אנשים מצוינים המהווים את סוד כוחו; צבא אשר שואב חלק גדול מכוחו ממורשת העבר, ובה בעת מחויב ליצירת עתיד טוב יותר ובטוח יותר עבור עם ישראל.

''זהו צבא הזוכר יום יום את ייעודו, ונושא על גבו את עברו, ואת נופליו. משפחות יקרות, אני מחזק אתכן, מצדיע ליקירכן, מחבק אתכן ומאחל לכן ולכל הנוכחים, שנה טובה", דברי הרמטכ''ל.

מפקד חטיבת "גבעתי", אלוף-משנה איציק כהן: "בימים אלו נפלה בידי הזכות, ומוניתי למפקד חטיבת גבעתי, חטיבה שבה עברתי יותר ממחצית חיי, חטיבה שבה הייתה לי הזכות להלחם בה מספר פעמים, חטיבה שעבורי היא בית ומשפחה, חטיבה שבה איבדתי את חברי ופקודי לנשק ואיתם, עם כאב אמיתי, זכיתי לפגוש בכן המשפחות, ולהתרגש מהאופן שבו בחרתם בחיים.

"אני מקבל עליי חובה עמוקה, אותה אני נושא ביראה, בצניעות ובתחושת שליחות עצומה, לזכור ולא לשכוח. חטיבת "גבעתי", השותפה למאמץ הביטחוני, ביצעה בשנה החולפת תעסוקות מבצעיות בכלל הגזרות ובימים אלו מסיימת את אימון הקיץ שתכליתו לשפר את המוכנות והכשירות ליום פקודה. החטיבה מוכנה למשימותיה וכשתקרא, תהיה הראשונה להתייצב, ולא תחזור עד להשלמת המשימה במלואה", הוסיף המח''ט.