העשיר ביותר בעיר. בלומברג
העשיר ביותר בעיר. בלומברגפלאש 90

איש העסקים מייקל בלומברג, ראש העיר ניו יורק לשעבר, הוכתר על ידי המגזין הכלכלי 'פורבס' כאיש העשיר ביותר בניו יורק.

בלומברג בן ה־77 הוא מייסד חברת המידע הפיננסי הנושאת את שמו ובעל הון המוערך ב־58.3 מיליארד דולר.

בלומברג נולד בבוסטון שבמסצ'וסטס, וגדל בבית יהודי שומר כשרות במדפורד, פרבר של בוסטון. אביו, ויליאם הנרי בלומברג, היה סוכן נדל"ן ובנו של אלכסנדר 'אליק' בלובמרג, מהגר יהודי מרוסיה.

הוא היה שותף בכיר בחברת הברוקרים 'האחים סלומון' ועשה את הונו במכירת מסופי מידע פיננסי לחברות הסוחרות בוול סטריט. פעילות זו התבצעה במסגרת חברת בלומברג שהקים ונקראת על שמו. כיום זוהי חברת החדשות והמידע הפיננסי השניה בגודלה בעולם. בלומברג מחזיק בבעלות כ־ 88% מהחברה.

רוב שנותיו היה בלומברג חבר המפלגה הדמוקרטית. בשנת 1991 התמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית והחליף את רודולף ג'וליאני בראשות עיריית ניו יורק. ארבע שנים לאחר מכן הוא נבחר לתקופת כהונה שניה.

באמצע הקדנציה פרש מהמפלגה הרפובליקנית והפך לעצמאי פוליטית ובהמשך נבחר לתקופת כהונה שלישית בראשות העיר, כשבמשך 12 שנות כהונתו בתפקיד ראש עיריית ניו יורק, הסתפק במשכורת בסך דולר אחד בשנה ואף נחשב לאחד מהיהודים העשירים בעולם.

לפני כשנה אמר כי שמונה שנים לאחר שעזב את המפלגה הדמוקרטית, הוא חוזר לשורותיה. בהודעה שפרסם כשהצטרף למפלגה הדמוקרטית אמר "היום נרשמתי מחדש למפלגה הדמוקרטית, בה הייתי חבר מרבית חיי". בלומברג אף נימק את הצטרפותו המחודשת מאחר ו"אנחנו זקוקים לדמוקרטים, כדי לספק את האיזונים והבלמים שלהם". בתחילה הודיע שהוא שוקל להתמודד מול נשיא ארה"ב טראמפ בבחירות הבאות, אך בהמשך הודיע שלא יתמודד.