קשישים. אילוסטרציה
קשישים. אילוסטרציהצילום: iStock

אוכלוסיית הקשישים במדינת ישראל נזקקת לתמיכה על ידי הדור הצעיר ומערכת המדינה.

בכל שנה יותר ויותר אנשים מבוגרים נכנסים למעגל הסיעוד ובכדי להתמודד עם שארית חייהם בכבוד עליהם להיעזר בכל מיני גורמים חיצוניים ושירותי סיעוד שמאפשרים להם לבצע את כל המשימות היומיות שלהם כשם כל אדם אחר.

המוסד התומך העיקרי בכל הנוגע להליך העזרה הסיעודית עבור קשישים הנו המוסד לביטוח לאומי. בכל תקופה הרפורמה בסיעוד משודרגת בכדי להתאים את עצמה לשינויים שהאוכלוסייה המבוגרת עוברת.

אם בעבר לרפורמה היו 3 רמות כיום אנו עדים ל-6 רמות שתפקידן להתמקד בחתך אוכלוסייה גדול יותר. לצורך העניין, הרמה של זכאות הרפורמה בדרגה הראשונה הנה:

  • עזרה שכוללת 5.5 שעות טיפול שבועיות ע"י המטפלים.
  • ניתנת האפשרות עבור הקשישים לבחור האם הם מעדיפים להחליף את הטיפול הביתי במרכז היום אשר יוכלו להיות בחברתם של אנשים בני גילם ולהתחבר למסגרת ולפעילויות שונות. מדובר על 4.5 ימים שבועיים במרכז.
  • אפשרות לשלב בין שירותי המרכז היומי לבין הטיפול הביתי.
  • ניתנת האפשרות לקשישים לוותר על הטיפול הסיעודי ולהחליפו בפיצוי כספי חודשי שנעמד על סכום של 1,470 ₪.

ההחלטה עבור העזרה שהקשישים מקבלים תלויה באדם עצמו ובמשפחתו. בכדי לאפשר את מרחב המחיה אולטימטיבי עבור הקשיש ולוודא שכל צרכיו נענים באופן היעיל ביותר, כדאי לשקול את האופציות בכובד ראש ולהתאים את האפשרות האופטימלית עבור הקשיש.

גם בשאר רמות הזכאות מבוצעים שינויים. רפורמה בסיעוד תפקידה לתמוך בכל שכבות האוכלוסייה הספציפית ולכן גם בדרגות 2-6 ישנן מספר שינויים:

  • שירותים טיפוליים וסיעודיים על ידי המטפלים בביתו של הקשיש.
  • מגוון השירותים כוללים: ביקורים במרכזי היום, אפשרות להתקנת לחצן מצוקה, שירותים כלליים כגון כביסה, הכנת אוכל וקנייה של מוצרי ספיגה.
  • גם ברמות הללו ניתן לקבל סיוע כספי בנוסף לגמלת שירותים שנעמדים על 4 שעות שבועיות. רק לאחר ביקורו של עובד המקצוע בבית הלקוח ובאמצעות ההמלצה שלו ניתן להגדיל את הסיוע הכספי.

חשוב לציין, כל החלטה שמתקבלת על ידי המוסד והעובדים המקצועיים תלויים במצבו הפיזי והמנטלי של הלקוח.

מעבר לכך, ישנם את שיקולי המשפחה שתפקידם לדאוג לטובת הקשיש באופן הטוב ביותר. לכן, ההחלטות שמתקבלות צריכות להתקבל רק לאחר הפעלת שיקול דעת רציונלי ומותאם לצרכיו של הלקוח.

'דנאל סיעוד' מציעה שירותים רבים אשר מטרתם לתמוך באוכלוסייה הקשישה והסיעודית בישראל. כל העובדים עוברים קורסי הכשרה מקצועיים שבהם נרכשים הכלים הנדרשים בכדי לבצע טיפול מקיף, יסודי ואיכותי ביקירכם. מעבר לכך, המטפלים\ות שלנו מסייעים בנוסף בכל עבודות הבית השונות כגון כביסה, בישולים קניות ועוד.

רפורמה בסיעוד הנה משמעותית וקריטית בכל הנוגע לחייהם של הקשישים ולכן אנו מעניקים לכם את מרב הפתרונות הסוציאליים בכל תקופה שהיא, גם כאשר המטפלים הקבועים שלנו נאלצים להיעדר.