מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: אסתי דזיובוב/TPS

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) אומר לערוץ 7 כי היה מעוניין לראות את הממשלה הבאה כממשלת אחדות בהובלת הליכוד-כחול לבן, גם לאחר ניצחון הימין.

"נוצרה מציאות שבה לכאורה הפער בין הגושים עלול להצטמצם. מבחינתי האישית הייתי שמח לממשלת אחדות לאומית, מתוך הנחת יסוד שבמישור של יחסינו ליהודה ושומרון לא יחול שינוי. לחלקים גדולים בכחול לבן ברורות תפיסות העולם של חשיבות בקעת הירדן לביטחון ישראל והם היו מוכנים להחיל את החוק הישראלי על אזורים כמו בקעת הירדן, אריאל ומעלה אדומים", מסביר יוגב.

הוא אף מצהיר, "אני אינני חושש מממשלה כזו, אבל היא צריכה לבוא ממציאות שבה יש רוב לאומי ימני והיוזמה לאחדות תצא מרוב כזה ולא מרוב שמאל".

על האיחוד בין רשימות הימין אומר יוגב, "אני לא יודע מה תהיה תמונת המצב בערב הגשת הרשימות. זה עדיין מוקדם וכל צד מייצר לעצמו התפצלויות. מגמתי היא שצריך לאחד את כל הכוחות שאפשר בציונות הדתית, כולל בלוקים טכניים עם איילת שקד והימין החדש".

"צריך לבסס, ואני מקווה שהדברים יקרו כבר בימים הקרובים, את הקשר הרציף של השנים האחרונות עם האיחוד הלאומי ולבחון מתוך כך איחוד עם גורמים נוספים. להידבר עם כולם ולחתור לאיחודים גדולים שיביאו למניעת איבוד קולות בימין", הוא מוסיף.

יוגב נאם היום (שני) בכנסת במהלך דיון פגרה מיוחד בנושא המצב בעוטף עזה ולא חסך ביקורת. "מצד גורמי האופוזיציה שיזמו את הדיון, המטרה היתה ניגוח. אבל כגורם קואליציוני שביקש לדבר מהצד בסוף הדיון, הזדהיתי עם האמירות, לא לגופם של אנשים - ראש הממשלה ושר הביטחון - אלא לגופה של בעיה".

"ממשלת ישראל, שאחריותה הראשונית היא להגנת אזרחיה, לא יכולה להתעלם ממציאות של שחיקה בחוסן של תושבי עוטף עזה בגלל טרור הבלונים. כל זמן שזה נמשך חייהם של מנהיגי הטרור ברצועת עזה לא יכולים להיות שקטים והם צריכים להיפגע. כשהשדות נשרפים, תשתיות טרור כבדות ביותר צריכות להיות מושמדות", אומר יוגב.

הוא מבין גם את שיקולי הביטחון שמגיעים מהדרג המדיני. "לראש הממשלה ושר הביטחון יש עכבות, ברצון לדחות מלחמה שיש לה מחיר דמים וגם אם להילחם לעשות זאת בעיתוי הנכון מבחינת מוכנות הגנתית והתקפית. ברור שאם נידרש למלחמה צה"ל יהיה נכון לכך ואף ינצח. מדד החוסן, כמי שביקר בשטח בעת האחרונה, נמוך כפי שלא ראיתי טרם שני הסבבים האחרונים. יש טראומות שעוטפות ילדים, נערים ונערות.

''הסיפורים האלה חייבים להיכנס להערכת המצב של קובעי המדיניות. הם זקוקים ליותר הגנה, ליותר חוסן ולתגובה יותר חריפה מסחר-מכר באזור הדיג, אלא גם בהבהרה ברורה שגם בלונים, עפיפונים ואיומים אחרים - ישראל לא תקבל".