הפגנת יוצאי אתיופיה מול משטרת זבולון

אלפים מבני העדה האתיופית הפגינו הערב (שני) בכמה צירים מרכזיים ברחבי הארץ, במחאה על מותו של בן העדה סלמון טקה ז''ל כתוצאה מירי של שוטר בקריית חיים.

מאות מפגינים התפרעו סמוך לתחנת משטרת זבולון בקריית חיים, ופצעו שלושה שוטרים בעת שהשליכו אבנים וזיקוקים לעבר תחנת המשטרה.

המשטרה פיזרה את המתפרעים באמצעות רימוני הלם. כוחות משטרה ערוכים במקום למניעת פגיעה בסדר הציבורי, בנפש וברכוש.

אלה כבישים שחסומים לתנועה בעקבות ההפגנות, נכון לשעה זו:

  • כביש 2 מחלף קיסריה בשני הכיוונים
  • הכניסה הדרומית לאשדוד (צומת הרחובות מנחם בגין ומשה סנה)
  • כביש 4 מחלף יבנה בשני הכיוונים
  • כביש 4 מחלף ראשון לציון בשני הכיוונים
  • כביש 25 מצומת נתיבות לבית הגדי בשני הכיוונים
  • כביש 40 מצומת נען לעקון בשני הכיוונים

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למותו של הצעיר האתיופי, ואמר באירוע בבית הנשיא "הלכידות שלנו ברגעי מבחן וברגעים שמובילים לרגעי המבחן - היא המפתח בסופו של דבר לעוצמה שלנו. אני מצר על אובדן החיים הטרגי של סלמון טקה אמש בחיפה. כולנו שולחים תנחומים למשפחתו".

"שוחחתי על כך עם מ"מ המפכ"ל היום, שהבטיח לי שנעשה מאמץ גדול להגיע לאמת במהירות האפשרית", סיפר נתניהו, "העדה האתיופית יקרה לכולנו. עשינו מאמץ גדול בשנים האחרונות כדי לשלב אותה היטב בחברה הישראלית, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות".

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע אחר הצהריים למחוז חוף ונפגש עם סגל הפיקוד בעקבות הירי. "מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן, החלה כבר אמש חקירת מח"ש", אמר כהן, "אני קורא לאיפוק ולאחריות. יש להימנע משיח מתלהם ולאפשר לגוף החוקר (מח"ש) למצות את החקירה התום.

"בנימה אישית אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה על מנת שיעשו ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו", הוסיף מ''מ המפכ''ל.