פינת הזיכרון במכינת עלי
פינת הזיכרון במכינת עליצילום: בני דוד

מכינת "בני דוד" ביישוב עלי פרסמה תמונה מפינת הזיכרון במכינה, המנציחה את בוגריה שנפלו במערכות ישראל ובפיגועי טרור.

במכינה מציגים את הבוגרים שנפלו בתגובה להשתלחות החריפה של אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו.

''הנה המליציה ליברמן. הנה פלנגת עלי. תתבייש!'', נמסר ממכינת עלי. ''רק אתמול מונה בוגר נוסף של המכינה לתפקיד בכיר במערכת הביטחון. עופר וינטר - בוגר מחזור ב' - ימונה למפקד עוצבת האש ומצטרף למאות בוגרי עלי שמובילים באמונה ובביטחון בתפקידי מפתח למען עם ישראל''.

מוקדם יותר הבוקר (שלישי) תקף ליברמן את המכינות הקדם צבאיות וקרא שלא להכפיף אותן למשרד החינוך בראשותו של הרב רפי פרץ.

''הסיפור של מכינות קדם צבאיות מתפתח לכיוון של מיליציות פרטיות, סוג של פלנגות", אמר ליברמן בכנס הרצליה. ''שאלתי תלמיד במכינה קדם צבאית: אם תקבל פקודה מהמפקד והרב שלך יאמר ההיפך, נדהמתי שלרובם לקח 30 עד 40 שניות לחשוב. חלקם הגדול אמרו שימלאו אחרי פקודת המפקד. אבל חלק אמרו במפורש: לא אפר הנחיה של הרב.

''כשאני מסתכל על הדבר המדהים הזה, שמתפתחים חיילים שלא כפופים למפקד הישיר אלא לסמכות רוחנית, לרב, זה דבר מסוכן. זה לא יכול להיות. במיוחד כשאתה רואה מי הרבנים", הוסיף שר הביטחון לשעבר.

לדבריו, התבטאויות רבני מכינת ''בני דוד'' ביישוב עלי מעידות על "פשיטת רגל", כלשונו. ''המכינות חייבות להיות בציר שבין משרד הביטחון לצה"ל וחייבים לנתק מהן את משרד החינוך, שהפך חרד"לי לחלוטין, במיוחד לנוכח העובדה שהרב פרץ, שעמד בעצמו בראש מכינה, מגיע לשם".

ליברמן משתלח: ''המכינות הדתיות הפכו למיליציות''

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הגיב לליברמן: ״לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות. כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך. אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב״.

ח''כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) השיב גם הוא לליברמן: "איווט, מתי בחייך ראית דם חללים ופצועים שאתה מעז לייצר כאלה כותרות שפלות? זעקתו של רועי קליין הי''ד מהדהדת בעצמה למשמע כותרות כאלו. תתבייש".