אוהדי חיפה. יחרימו את המשחקים?
אוהדי חיפה. יחרימו את המשחקים?צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן).

בעוד 10 ימים תחל מכבי חיפה את עונת 2019/20 באופן רשמי עם משחקה מול מורה הסלובנית במסגרת מוקדמות הליגה האירופית.

10 ימים לפני משחקה הראשון לעונה החדשה, וארגוני האוהדים השונים של חיפה יוצאים בצעד נדיר שטרם נראה כמותו ביציע. בהודעה מטעם ארגון האוהדים האדוק, "הקופים הירוקים", הודיעו אלה כי הם מחריפים במאבקם נגד הנהלת המועדון, בשיאם - החרמת שני המשחקים הקרובים, מול היריבה הסלובנית ובגביע הטוטו.

"10 ימים מהמשחק הראשון שלנו, ועדיין אין חדש תחת השמש", נכתב בהודעה מטעמם של כלל ארגוני האוהדים הירוקים מחיפה. "אנו כארגונים חווים ימים קשים מאוד, בהתלבטויות, התחבטויות ושאלות, האם נוותר על האהבה הכי גדולה שלנו בשביל השינוי? האם אנחנו נלחמים בטחנות רוח? הפעם אנחנו לא נשתוק, לא נעמוד מהצד ובטח שלא נשלה את עצמנו בתקוות, רכש זה לא מה שיקנה אותנו, חווינו את זה כבר וראינו לאן זה הלך".

לטענת האוהדים הירוקים, ישנם מספר צעדים שנעשים מצידם של ההנהלה כנגד האוהדים עצמם, מכלל הארגונים.

עוד נטען מצידם של האוהדים כי "המחאות שלנו כלל לא אלימות, לא עוברות על החוק ולא באות מתוך מקום רע, אלא רק בשביל המטרה המשותפת והיא להחזיר את מכבי חיפה למקום הראוי לה".

לדברי האוהדים, במקום לנסות ולדבר על הדברים ולפתור אותם, הנהלת המועדון מנסה להילחם באוהדים ולהשתיק את המאבק.

בין שלל ההאשמות של האוהדים כנגד המועדון נכתב כי המועדון מנסה לפלג בין מחנות האוהדים, משתיק את המחאה על ידי הסרת שלטים ואיומים וכן האשמות חסרות שחר כי האוהדים מאיימים על בעלי תפקידים ומשפחות במועדון, דבר שלטענת האוהדים לא קרה כלל. "האם אנחנו ארגון פשע ולא ידענו?".

כאמור, האוהדים מתכננים להחרים את שני המשחקים הקרובים באירופה ומשחק רבע גמר גביע הטוטו, "זאת בשביל להראות לכל ההנהלה באשר היא, מה היא מכבי חיפה בלי הקהל שלה. אסור שמצב כלכלי יהיה פונקציה באהדת קבוצה, הנטייה הגרידית של המועדון חייבת להיפסק".

מה האוהדים רוצים? שינוי בהנהלה ויכולת הידברות. "למען הסר ספק - "אוהדי רכש" "אויבים של המועדון" "תלכו הביתה", חברים, אנחנו כאן כדי להישאר, כמו שאנחנו כאן בעשרות השנים האחרונות, השינוי יגיע בדוגמת שינוי בהנהלה הרקובה שלנו, זה הרבה יותר עמוק מרכש".

האוהדים סיימו עם מסר לבעלים יענקל'ה שחר כשכתבו "אדון יעקב שחר – אם אתה רוצה לדבר איתנו, אתה יודע איך למצוא אותנו, נשב איתך בשמחה ונבהיר לך את כל מה שאנחנו חושבים פנים מול פנים, אבל רק איתך, בלי אף אחד אחר, וכן, נשמע גם את דעותייך".