אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כינס אחר הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים כחלק מקמפיין המפלגה החדשה אותה הוא מקים בימים אלה.

בפתח דבריו התייחס ברק למותו של סולומון טקה מכדור שירה שוטר, "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב, בשמי ובשם חברותיי וחבריי, לבני משפחתו של סולומון על האובדן הכואב של הבן סולומון טקה".

"הישראלים בני ובנות קהילת יוצאי אתיופיה חוו לא פעם אפליה ואכיפת יתר. נדרשת כאן חקירה מהירה, ללא מורא וללא משוא פנים. לא אכנס לפרטי המקרה עצמו. אבל, מותו של סולומון קשה, מקומם ומיותר. כחברה עלינו לעשות הכל על מנת שמקרים קשים וקורעי לב כאלה לא יחזרו", הוסיף.

"נכון, החברה הישראלית כולה חייבת לעקור מתוכה כל גילוי של גזענות או תיוג על פי מוצא, מגדר או צבע עור", הדגיש ברק.

בהמשך הציג ברק את תפיסת עולמה של מפלגתו בסוגיות דת ומדינה, "עמדתי היא שהיחס בין היהדות ומורשת ישראל למדינת ישראל הוא עמוק ומורכב. אלה הם שורשינו, סיבת הגיענו לכאן, ומקור החיבור האנושי בין כולנו".

"אולם אני דוגל בחברה פתוחה, מכבדת מסורת, סובלנית ונאורה. ברוח הכרזת העצמאות וחזון הנביאים. אנחנו נגד הדתה. אנחנו נגד פלישה אל רשות הפרט ואל ד' אמות של היחיד. אנחנו נגד ההכתבה מה מותר ומה אסור לו לעשות בשבת. אנחנו נגד דחיקת נשים לאחור. נגד מניעת שירתן. נגד הפרדה במרחב הציבורי. אנחנו נגד התבדלות והתנשאות מכל סוג שהוא", ציין ברק.

"אנחנו בעד הכרזת העצמאות, אנחנו בעד שוויון זכויות גמור, ללא הבדל דת, גזע, מיגדר והעדפה מינית. אנחנו נגד כל מה שתקוע פה בגלל משטר קיצוני, חלש ומושחת. באנו לזירה הפוליטית על מנת לפתור את בעיות היסוד של ישראל. יש לנו את האומץ לקבל החלטות, ואת הכח לבצע אותן", טען.

לדבריו, "הגיע זמן שינוי. הגיע זמן תיקון. הגיע הזמן שנהיה עם אחד. הגיע הזמן שישראל תפרח למען כל הישראלים. ולכן אנחנו כאן היום, כדי לומר לציבור: כי ממשלה שנהיה שותפים להקמתה, תוביל תוך 12 (שנים עשר) חודש לביטול חוק הגיוס. סוף לישראבלוף. נביא וניישם תכנית שילוב: מגיוס למראית עיין, להשתלבות בעין. אנחנו מתחייבים לחתוך את הקשר הגורדי הזה שהסתבך ללא מוצא".

"כשם שחתכתי את הקשר הגורדי של ישיבה חסרת תוחלת ומדממת בדרום לבנון לאחר כמעט 20 שנה. כך גם הפעם, נחתוך את הקשר הגורדי הזה, אם תתנו לנו את אמונכם, וננוע קדימה, מכפייה שנכשלה - לשילוב מצליח", הבטיח ברק.

"אני, עבדכם, לפני 20 שנה כראש הממשלה - הקמתי את וועדת טל שעסקה בשאלת גיוס בני הישיבות ודחית השירות בצה"ל. לכולנו היו כוונות טובות. אבל יש לאמר את האמת. יישום חוק טל נכשל. וזה היה גורלם של כל הנסיונות מאז. ולכן, הגיע הזמן לומר אמת! זה לא עבד ולא יעבוד. גם הפעם, הגיע הזמן למנהיגות שתיקח אחריות ותפעל לשינוי המציאות מן היסוד", הסביר ברק.

"תכנית השילוב שאנו מתחייבים אליה, תיכון על ארבעה יסודות: ראשית, צה״ל, יגייס על פי צרכיו, ואת כל מי שמבקשים לשרת בו וימשיך להיות 'צבא העם'. המשרתים בצה״ל יזכו משכר הולם. שנית, כל יתר הצעירות והצעירים בחברה. כולל ערבים ישרתו שרות אזרחי-לאומי. שלישית, מקסימום אזרחים חרדיים, נשים וגברים, ישתתפו בשוק התעסוקה. רביעית, הסדרה מכבדת לקבוצת לומדי תורה מצטיינים שתורתם אומנותם. כחלק מהמסורת והמחויבות היהודית עליה הכריז עוד דוד בן גוריון", פירט ברק.

"מטרתנו היא להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את משטר נתניהו. לא נשב איתו בממשלה אחת בשום מצב או שלב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו ולאחר לכתו, נשב עם כל מי שיסכימו עם עיקרי תפיסתנו: מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, ברוח ערכי הכרזת העצמאות וחזון הנביאים. אנו מביאים איתנו את מה שחסר היה לניצחון בבחירות הקודמות: ההכרה בגודל הגוש ומניעת ריב פנימי בתוכו. כמרכיב העיקרי בדרך לניצחון. אנחנו מביאים אנרגיה ממוקדת, שהיתה כה חסרה במערכה הקודמת. ואנו קוראים גם היום לכל המפלגות בגוש שמאל מרכז לשלב ידיים ולהתלכד לאגרוף מנצח אחד. לנו אין שום תנאים מוקדמים, למעט אחדות המטרה. ועל אמונתנו זו ניאבק ככל שנוכל", חתם ברק