שבירו וברקת באריאל. היום
שבירו וברקת באריאל. היוםצילום: דוברות

לאחר עבודה מאומצת של כ-7 חודשים, החל היום ח״כ ניר ברקת את השלב הראשון במימוש התכנית לחיזוק הפריפריה הגאוגרפית של מדינת ישראל.

התכנית, אותה הכין ברקת בשיתוף עם פרופ' מייקל פורטר מאוניברסיטת הארוורד, פורום קהלת, ישראל צומחת וישראל 2048, כוללת פיתוח "מרכזי צמיחה" לגליל-גולן, נגב-ערבה, יהודה ושומרון.

במסגרת מימוש התכנית הציג ח״כ ברקת לראש עיריית אריאל, אלי שבירו, את התכנית ליהודה ושומרון בכלל ולאריאל בפרט, לפיה הרחבת אזור התעשייה בעיר, תוספות של חדרי מלון שישמשו את באי אתרי תיירות התנ״ך באזור, שכלול המרכז הרפואי שנבנה בימים אלה ביחד עם האוניברסיטה באריאל וחיזוקה כעיר מחוז מרכזית בשומרון, יכולים לשמש כמנועי צמיחה משמעותיים לאריאל בפרט וליהודה ושומרון בכלל.

לדברי ח"כ ברקת, "באריאל קיים פוטנציאל גדול לצמיחה בפארק התעשיות שכפי שראש העיר ציין צריך לצמוח מ-850 דונם הקיימים כיום ללמעלה מ-2,000 דונם, ולתוספת משמעותית של 13,500 מועסקים, יהודים ולא יהודים. בנוסף, אריאל יכולה להפוך למוקד מרכזי לציר התיירות של ארץ התנ״ך שנמצאת ביהודה ושומרון ולצמוח מ-100 חדרי מלון ל-1,000. האוניברסיטה באריאל גם היא יתרון יחסי, שיכול להוות מנוע צמיחה לאיזור כולו. עלינו לזכור שאריאל היא עיר מחוז מרכזית בשומרון, דבר שבעבודה נכונה יכול להגדיל את כמות התושבים בה בצורה משמעותית".

"אני נחוש ומחוייב לסייע לממש את הפוטנציאל הרב שטמון באריאל. אני מודה לחברי ראש העיר, אלי שבירו, שעושה עבודה מצוינת בעיר אריאל ותורם רבות לפיתוחה והצלחתה, על הסיוע שבהוצאת התכנית מן הכח אל הפועל, דבר שיתרום רבות לקידום הכלכלי והחברתי של יהודה ושומרון בכלל ואריאל בפרט", הוסיף ברקת.

ראש העיר ציין, "אריאל בצמיחה ובימים אלה נבנית שכונה בת 839 יחידות דיור לצד התפתחות מאסיבית של פארק התעשיות והתקדמות האוניברסיטה שתפתח השנה גם פקולטה לרפואה ובהמשך גם מרכז רפואי. ח״כ ברקת הציג לנו את התכנית המרשימה שיזם, שמביאה בשורה של אמת לעירנו אריאל בפרט, וליהודה ושומרון בכלל. אני סמוך ובטוח שהתכנית תתרום רבות להמשך פיתוח ומינוף גורמי הכלכלה והתיירות שלנו. אני כמובן מברך את חברי, ח״כ ברקת, מודה לו על שיתוף הפעולה ואעשה הכל למען הצלחת התכנית שלו ומימושה מתוך ראיה שאריאל היא בירת השומרון ועיר מובילה במחוז יו"ש".