טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

ימים ספורים לאחר שהכריז על "שביתת נשק" במלחמת הסחר מול סין, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכוון להטיל מיסי ענק על עשרות מוצרים המיובאים ממדינות האיחוד האירופי לארה"ב, בצעד נוסף במלחמת המסחר בין ארה"ב ומדינות אירופה.

משרד המסחר האמריקאי פירסם רשימה של 89 מוצרים פופולריים המיובאים מהאיחוד האירופי, עליהם מתכוון הממשל האמריקאי להטיל בקרוב מיסי ענק.

בין היתר מדובר בקפה, פסטות, גבינות, זיתים, משקאות חריפים ומוצרים נוספים. בחודש אפריל הודיע משרד המסחר האמריקאי כי הוא מתכוון להטיל מיסים גבוהים על שורת מוצרים נוספת המיובאים לארה"ב בשווי של 21 מיליארד דולר בשנה, בין היתר יין ושמפניה, שמן זית, מוצרי נחושת ומתכות אחרות ועוד.

מלחמת הסחר בין ארה"ב והאיחוד האירופי החלה לאחר שהתברר כי הממשל האמריקאי העניק סובסידיות ענק לענקית המטוסים האמריקאית בואינג, בעוד האיחוד האירופי סייע כספית בסכומי עתק ליצרנית המטוסים איירבוס.

בתגובה לעימות סביב סבסוד יצרניות המטוסים איימו ארה"ב והאיחוד האירופי להטיל מיסים על מוצרים המיובאים ביניהן, כאשר טראמפ כבר הטיל מיסים בסך 25 אחוזים על פלדה מאירופה ועוד 10 אחוזים על אלומיניום. האיחוד האירופי הטיל בתגובה הגבלות על ייבוא פלדה מארה"ב. ארגון הסחר העולמי פרסם כי שתי יצרניות המטוסים, בואינג ואיירבוס, קיבלו מיליארדי דולרים כסבסוד מצד הממשל האמריקאי והאיחוד האירופי במקביל, מה שהצית את מלחמת הסחר בין ארה"ב והאיחוד.