עץ ההיכרויות
עץ ההיכרויותצילום: iStock

מוסד השדכנות הוא אחד המוסדות הוותיקים בעולם היהודי. אבל מסתבר שלא רק אנשים יודעים לשדך, אלא גם עצים. עץ "החתן והכלה" שבגרמניה הצליח לשדך כבר למעלה ממאה זוגות מרחבי העולם שחיים עד היום באושר ועושר.

לפי האגדה המקומית, כבר לפני כמאה שנים העץ שימש בתור שדכן מקצועי. ביתו של שומר היער רצתה להינשא לבחיר ליבה, אבל אביה פחות התלהב מהשידוך. למרות סירוב האב, השאיר החתן המיועד מכתבים לכלתו בתוך שקע גדול שנוצר בתוך העץ העתיק, וככה הם שמרו על קשר. לבסוף שומר היערות ניאות להעניק את הסכמתו לחתונה, והזוג המאושר החליט כאות הוקרה לערוך את טקס הנישואין מתחת לעץ העתיק שעזר להם להינשא.

השמועה על המעשה פרשה כנפיים, ורווקים מבוגרים מכל רחבי גרמניה התחילו לכתוב מכתבים לעץ, בתקווה שיסייע גם להם למצוא את זיווגם. עם הזמן, העץ קיבל יותר ויותר מכתבים, עד שמשרד הדואר הגרמני החליט להקים בתוך העץ תיבת דואר רשמית והעביר לשם את כל המכתבים. המכתבים הועברו לשקע המפורסם שבתוך העץ, יחד עם סולם שיעזור לכל מחפשי השידוך לבדוק איזה מכתב מתאים להם.

כיום, נשלחים אל העץ קרוב לאלף מכתבים מכל רחבי העולם, והוא העץ היחיד בעולם שיש לו כתובת דואר משל עצמו. השקע הגדול שבעץ הפך למעין לוח מודעות עולמי של שידוכים, כאשר כל אחד יכול לבוא ולבדוק איזה מכתב הכי מדבר אליו. המקום אמנם פתוח לכולם, אבל הכלל המקובל הוא שאחרי הקריאה צריך להחזיר את כל המכתבים חזרה לעץ.



לפי הדיווחים, למעלה ממאה זוגות נישאו דרך עץ השידוכים, כאשר חלק גדול מהם מגרמניה. מסתבר שגם כיום, כאשר אפשר לדבר עם כל אחד בעולם דרך האינטרנט, יש עדיין מי שמעדיף לשלוח מכתבים לעץ השידוכים במקום לכתוב באתר היכרויות.

אז בפעם הבאה שאתם חושבים ששדכנות זה לא בשבילכם, תזכרו שאם עץ הצליח לשדך מאה זוגות, כנראה שגם אתם יכולים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!