הישיבה המשותפת אתמול
הישיבה המשותפת אתמולצילום: Melanie Einzig

ממשלת ישראל, המיוצגת על ידי גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי וועידת התביעות של ישראל יקימו צוות משימה משותף שיסייע להגביר את שיתוף הפעולה לטובת הניצולים המתגוררים בישראל. כך סוכם אמש (שלישי).

"לישראל, המדינה היהודית היחידה, יש שליחות היסטורית ומחויבות עמוקה לסיוע לניצולים המתגוררים בה, המהווים כ -40% מהניצולים החיים כיום. השנה הקצתה ועידת התביעות מעל 135 מיליון דולר לטובת רווחתם של ניצולי שואה בישראל. המנדט של ועידת התביעות, ארגון לא-ממשלתי בינלאומי המייצג את יהדות העולם, כולל קבלת מידה של צדק לכל הקורבנות היהודים של רדיפות הנאצים, בכל מקום שבו הם מתגוררים", נמסר בתום הישיבה בה התקבלה ההחלטה.

במשרד לשיוויון חברתי קובעים כי "המשרד מעוניין במיוחד בהעלאת רמת חייהם של הניצולים החיים מתחת לקו העוני. כוח המשימה המשותפת יסקור נושא הזה יחד עם נושאים נוספים, ויגיש את המלצותיו הראשוניות בתוך 150 ימים".

השרה גמליאל: "שעון החול אוזל, והזמן אינו לצידנו. אנו פועלים ללא לאות כדי לעמוד בחובתנו המוסרית וההיסטורית כלפי ניצולי השואה. 135 מיליון הדולר שגויסו הם ביטוי למחויבות הלאומית לסוגיה החשובה, אנו נוסיף לפעול בכל דרך כדי להבטיח חיי כבוד לניצולים, השבת רכוש יהודי ועמידה בצו המוסר היהודי".