אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

טיסה של חברת "אסטרה איירליינס" שהייתה אמורה להמריא שלשום (ראשון) מנתב"ג לסלוניקי, בוטלה לאחר שהנוסעים ביקשו לרדת מהמטוס בשל תקלה שהתגלתה בו. על המטוס היו כ-90 נוסעים.

העיתונאית לי אברמוביץ' דיווחה בחדשות 12 כי הטיסה הייתה אמורה להמריא בשבת, אך במוצאי שבת הנוסעים קיבלו הודעה כי יש תקלה במטוס. הטיסה נקבעה ל-10 וחצי בלילה ביום ראשון, אך גם זה לא קרה.

ב-11 וחצי בלילה הנוסעים עלו לבסוף על המטוס, אך אז כשהמטוס החל להמריא החלה גם הדרמה.

"המטוס החל להאיץ מנועים, התחלנו לשמוע כל מני קולות מוזרים בעת ההאצה ואז הוא התחיל לנוע במהירות עצומה", סיפר יעקב סטין, נוסע שהיה בטיסה. "כאשר חשבנו שהמטוס עוד רגע באוויר הוא עצר בפתאומיות ובחריקת בלמים. זה פחד נוראי, במיוחד כשאתה יודע שהמטוס הזה לא היה תקין לפני כן, פתאום רואים שמגיעים כל מני רכבי חירום כמו משטרה ואמבולנס וזה עוד יותר הלחיץ אותנו".

אנשי הצוות של המטוס ניסו להרגיע את הנוסעים. "אני אומר את כל האמת, אין לי מה להסתיר מאף אחד שום דבר", אמר איש צוות, "הייתה תקלה ב-GPS של המטוס והפרוצדורה אומרת שצריך לעצור את ההמראה".

איש הצוות הסביר כי התקלה המדוברת סודרה לאחר שנעשה אתחול למחשב. לאחר מכן הוסיף כי שצריך לחכות עד ההמראה כדי לתת לברקסים של המטוס להתקרר. בשלב הזה הנוסעים שהיו על המטוס החלו לצעוק לעברו שהם רוצים לרדת ולא מוכנים לטוס. הטיסה בוטלה לאחר שרוב הנוסעים המוחלט לא היו מוכנים לטוס ויצאו מהמטוס.

תגובת חברת אסטרה איירליינס: "בטיחות הטיסה והנוסעים היא ערך עליון בפעילותה של אסטרה. במקרה המדובר עקב תקלה טכנית בלתי צפוייה במטוס אסטרה שיועד לטיסה זו היה צורך בדחיית הטיסה . אסטרה פעלה באופן דחוף לאיתור מטוס חלופי המאושר על ידי רשות שדות התעופה . הנוסעים הונחו להישאר בבתיהם ונקראו להגיע לשדה התעופה בסמוך לשעת ההמראה החדשה.

''המטוס שאותר הינו בחכירה רטובה (מטוס וצוות) של חברת התעופה הקרואטית Trade Air שלה מוניטין רב ואיננו מטוס ו/או צוות של Astra Airlines. בצרוף מקרים מצער גם במטוס זה התגלתה תקלה טכנית בזמן ההמראה והקברניט החליט לעצור ההמראה לשם בדיקה טכנית ומתוך אחריות לבטיחות הנוסעים. אסטרה מצרה על הנסיבות , תמשיך לטוס תוך שמירה קפדנית על בטיחות הנוסעים ותפצה את הנוסעים על פי הדין".