נתניהו בעוטף עזה: אבל נערכים למבצע צבאי רחבלע"מ

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הבוקר (רביעי) דיון של שרי הקבינט באוגדת עזה, ולאחר מכן נפגש במקום עם ראשי רשויות מהעוטף והדרום.

"קיימנו עכשיו ישיבת קבינט באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום ועם מפקד האוגדה", סיכם נתניהו. "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא.

"במקביל, פגשתי כאן את ראשי הרשויות של עוטף עזה ואשקלון. דנתי איתם על הצעדים הנדרשים ונתנו הנחיות כיצד לעזור להם".

נתניהו התייחס להחלטת שני ראשי רשויות להחרים את המפגש. ''אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם''.

באשר להפגנות של בני העדה האתיופית אמר ראש הממשלה ''העדה הזאת יקרה לנו. אני אומר את זה בתור מי שמקיים גם היום ישיבה כשאני עומד בראש צוות השרים כדי לטפל בבעיות של העדה הזאת. אנחנו נדון בכל הנושאים, אבל נדון גם בדבר שהוא בלתי נסבל - אנחנו לא מוכנים לקבל ולא נסבול חסימת צירים והפעלת אלימות כולל בקבוקי תבערה נגד כוחותינו, ושריפת מכוניות או כל רכוש אחר של אזרחים. אנחנו מדינת חוק. אנחנו דורשים שכולם יכבדו את החוק.

"אנחנו קיימנו דיונים על שיטור יתר, על שינוי הדפוסים של ההתנהגות מול בני העדה האתיופית. זה דבר שכבר חל בו שיפור וייתכן שאנחנו צריכים להביא עוד הרבה שיפורים, אבל דבר אחד בטוח - אי אפשר לטפל בזה בחסימת צירים ואי אפשר לטפל בזה באלימות, בדרכים אחרות כן, לשם כך אנחנו גם מכנסים את הוועדה", עדכן ראש הממשלה.

לאחר דיון הקבינט נפגשו נתניהו ושר האוצר כחלון עם ראשי רשויות מעוטף עזה: ראש עיריית אשקלון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצה אזורית בני שמעון. בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד רה"מ, מפקד פיקוד דרום ומפקד אוגדת עזה.