הרב שודריך
הרב שודריךצילום: קהילת ורשה

הרב מרדכי שודריך, רבה של פולין וחבר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳, שלח מכתב לראש הקהילה היהודית בקרקוב טדאוש יעקבוביץ בעקבות המחלוקת הקשה סביב בית הכנסת בעיר.

"אנחנו מכירים שנים רבות", כתב הרב שודריך, "שנינו יודעים שהמטרה העיקרית של הקהילה היהודית היא לחזק ולהעמיק את החיים היהודיים בקהילה. זוהי האחריות החשובה ביותר של כל קהילה יהודית, וזה הערך המרכזי בה".

"אייזיק שול הוא המקום היחיד בקרקוב שיש בו מנין תמידי", כתב הרב שודריך, "מקום ממנו קול תורה יוצא כל יום. הפעילות של הרב באומל והרב גורארי מלאה לימוד תורה וערכים יהודים. בזכות עשייתם שלהם ושל אחרים אייזיק שול עונה על כל הצרכים של הקהילה. יש לתמוך ולעודד את זה".

הרב שודריך כתב דברי ביקורת על ההתנהגות של הקהילה: "בניגוד לתמיכה הנדרשת, הקהילה ניתקה את החשמל של בית הכנסת ואחר כך את המים. ובריונים חמושים מנעו כניסתם של מתפללים לבית כנסת".

שודריך קורא בסוף דבריו "לפתוח את דלתות בית הכנסת ולאפשר ליהודים להתפלל שם לה'. אנא למד את הלקח מפרשת השבוע, פרשת קרח, למצוא את הדרך לתמוך אחד בשני ולא להישאר במחלוקת".

מוועידת רבני אירופה נמסר: ''אנו מצטרפים לקריאתו של הרב הראשי לפולין הרב שודריך שליט"א להימנע ממעשים אשר גורמים לחילול שם שמים וחילול שם העם היהודי ולאפשר לפתוח מיידית את בית הכנסת איזאק לתפילות וללימוד תורה כפי שהיה עד היום יחד עם הרב גוראריה והרב באומל שליט"א, ואם יש טענות כלשהן יש להפנותם לבית דין, ועד למתן פסק דין על פי תורה יש להשאיר את בית הכנסת איזאק פתוח לתפילות כפי שהיה עד היום. והאמת והשלום אהבו''.