ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) את ועדת השרים לעניין קידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי.

בפתח הדיון הוא הבהיר כי לא יאפשר אלימות קשה כפי שנראתה ברחובות ישראל ביממה האחרונה. "מותו של סלומון טקה הוא טרגדיה גדולה, ליבנו עם המשפחה וגם יופקו לקחים. אבל דבר אחד ברור: אנחנו לא יכולים לסבול את האלימות שראינו אתמול. אנחנו לא יכולים לראות חסימת צירים אלימה, אנחנו לא יכולים לראות בקבוקי תבערה, התקפות על שוטרים, על אזרחים, על רכוש פרטי – זה דבר שהדעת אינה סובלת והמשטרה נערכת בהתאם כדי למנוע את זה".

הוא פנה אל השרים השותפים בוועדה ואמר, "אני קראתי לכם לכאן היום קודם כל כי אתם נציגי ציבור. אנחנו עבדנו יחד והשגנו דברים חשובים לעדה של יוצאי אתיופיה בארץ ויש לנו עוד עבודה לעשות".

"אבל הדבר הראשון שאני מבקש ואני מצפה זה שתגייסו את ההשפעה שלכם כדי לעזור להפסיק את האלימות הזו. היא חייבת להיפסק לאלתר. יש לנו גם דברים אחרים שנדון בהם אבל זה הדבר הראשון ואני מקווה שגם נצליח", הבהיר נתניהו.

במחאות של יוצאי אתיופיה שהחלו הערב נעצרו עד כה חמישה מהמפגינים שניסו לחסום את צומת עזריאלי והתעמתו עם שוטרים.

כמה עשרות מפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים ברחוב משה דיין בראשון לציון. המשטרה פיזרה אותם ועצרה שניים מהם לחקירה לאחר שברשותם נתפסו בקבוקי תבערה.