הנשיא ריבלין מעניק את האות לדיוויד ברוזה
הנשיא ריבלין מעניק את האות לדיוויד ברוזהצילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק הערב (רביעי) 'אות הנשיא למתנדב' לשנת תשע"ט באירוע חגיגי בבית הנשיא.

אות הנשיא למתנדב הוענק על ידי הנשיא, זו השנה ה-46, ל-12 מתנדבים וארגונים שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה על עשייתם ההתנדבותית. האות הוא פרי יוזמתם של מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הלאומית להתנדבות, ומטרתו לטפח ולקדם את רוח ההתנדבות ולהביע הוקרה למתנדבים.

השנה הוקדש האות לארגונים ויחידים הפועלים להנגשת רוח, תרבות ואמנות למגוון קהלים בחברה הישראלית.

באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, יו"ר הוועדה המייעצת לאות הנשיא נועם סמל ונשיא המועצה להתנדבות ד"ר ברוך לוי.

עוד נכחו בטקס חברי הועדה המייעצת לנשיא, ראשי ארגוני מתנדבים, אנשי תרבות ורוח והנהלת המועצה הלאומית להתנדבות. במהלך הטקס ביצע אחד מזוכי האות, דיוויד ברוזה, את שיריו "בליבי" ו"מתחת לשמיים״ בשיתוף הרכב קאמרי של נגנים מנצרת וזמרים ממזרח ירושלים.

"הארגונים, המתנדבים והמתנדבות שמקבלים היום את אות הנשיא למתנדב, לא רק מביאים אל קדמת הבמה את הפסיפס האנושי, העשיר והנפלא של החברה הישראלית, הם בעצמם הפסיפס הזה", אמר הנשיא.

"יום יום, שעה שעה, הם דואגים להשמיע את הסיפורים הרבים של ישראל לכל האוכלוסיות, לכל הגוונים. הם דואגים להנגיש את כל צורות התרבות לכלל הקבוצות בישראל, לחשוף נשים חרדיות לאמנות שהן יכולות להתחבר אליה, להכיר לדור הצעיר את סיפוריהם של שורדי השואה, להנגיש לימודי מוזיקה לילדים בפריפריה, להפוך אמנות, תרבות וספרות לחלק מאורח החיים של חיילים. לי ברור שחייל שנהנה מהצגת תיאטרון טובה, הוא חייל טוב יותר", הוסיף.

הוא הודה לחברי הוועדה המייעצת וליושב ראשה נעם סמל על תהליך בחירת הזוכים. בהמשך פנה לזוכי האות לשנת תשע"ט והודה להם על עשייתם החשובה לקירוב אנשים וקבוצות בחברה הישראלית.

בין מקבלי האות מצוי פרוייקט זיכרון בסלון, פרוייקט בן יהודה לשימור יצירות עבריות והזמר דיוויד ברוזה.