ברוך מרזל
ברוך מרזלצילום: חזקי ברוך

יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ פוסל את הצטרפותו של איש הימין ברוך מרזל לרשימה המאוחדת.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח כי פרץ פסל את הצטרפותו של ברוך מרזל ואף של בנצי גופשטיין והטיל וטו: איחוד עם עוצמה יהודית - כן. ברוך מרזל ברשימה - לא.

בדיווח נאמר כי בשיחות סגורות סיפר פרץ כי בוחרי הציונות הדתית רואים במרזל איש קיצוני אשר אינו מקובל על מצביעי הבית היהודי. פרץ אף עשה אבחנה בין מרזל לאיתמר בן־גביר, ואמר כי למרות התדמית של בן־גביר הרי הוא פוליטיקאי הרבה יותר מתון ואינו מוביל קו קיצוני כמו של מרזל וגופשטיין.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "אנו מציעים לרב רפי לפתור את הבעיות עם חבריו למפלגה שמחפשים מועמד יותר פופולרי ממנו ולא להתערב בשיבוץ מועמדים במפלגות אחרות. עוצמה יהודית תהיה בכנסת הבאה ואנו מתפללים שגם הבית היהודי יעבור את אחוז החסימה והרב רפי לא יצטרך לחזור לחלוצה".

נציין כי לפי הסקרים שפורסמו אמש "איחוד מפלגות הימין" בראשותו של רפי פרץ מתקשה להתרומם לקראת הבחירות הקרובות.

מסקר של פרופ' קמיל פוקס בחדשות 13 עלה כי לגוש הימין כמו לגוש השמאל, אין רוב מובהק להרכבת ממשלה. הליכוד זוכה על פי הנתונים ב-31 מושבים בכנסת הבאה וכחול לבן ב-29. הרשימה המשותפת היא השלישית בגדולה עם 9 מנדטים.

ישראל ביתנו מתחזקת ל-8 מושבים, העבודה - לאחר בחירת עמיר פרץ - מקבלת 7, גם ש"ס זוכה ב-7, מפלגתו החדשה של אהוד ברק ב-6 וגם יהדות התורה מקבלת 6 מנדטים.

מפלגת הימין החדש בראשות בנט מקבלת 5 מנדטים, איחוד מפלגות הימין 4, זהות עם 4 ומרצ עם 4 מנדטים.