הרב יוני לביא
הרב יוני לביאצילום: סיגל בדלוב

כשמדברים על החופש אוטומטית חושבים על הילדים. אך האמת היא שחשוב לא פחות להתייחס אלינו, ההורים שלהם.

נודה על האמת שהתקופה הזו אינה קלה עבורנו. רובנו הגדול לא מורים שהחופש השנתי שלהם מקביל לזה של הילדים. אנחנו ממשיכים להתייצב כל בוקר לעבודה כרגיל, וצריכים במקביל לדאוג לבית מלא ילדים משועממים ומחפשי תעסוקה.

זה קשה ומתסכל ועלול לגרום לרגשות אשם ומחשבות שאנחנו לא הורים מספיק טובים.


אז הנה תובנה אחת וטיפ אחד שאתם מוזמנים לאמץ:

שחררו!

כלל לא בטוח שחיצי הביקורת העצמית והאכזבה שאנו מתעקשים להפנות לעצמנו מוצדקים. אלוהים עשה בחירה מוזרה כשהחליט לתת ילדים לבני אדם ולא למלאכים, אבל זו היתה הבחירה שלו. כנראה בורא עולם לקח בחשבון שאלו שיטפלו בילדים עלולים להיות לפעמים גם עייפים, רעבים, מוטרדים ולחוצים ושהסבלנות שלהם תפקע בשלב מסוים.

וזה בסדר גמור. אנחנו צריכים לעשות כמיטב יכולתנו, אך גם ההורה המוכשר ביותר יוכל לעשות רק 100% ממה שהוא יכול ולא טיפה יותר מזה.

טיפ: השקיעו בעצמכם. בגלל שהחופש דורש מאיתנו יותר אנרגיות בטיפול בילדים, אנחנו חייבים למצוא דרכים להטעין את המצברים שלנו - מבחינה זוגית, נפשית ורוחנית.

זה לא פינוק, זה חמצן.

ולכן, מצאו את הזמן השבועי ל'דייט זוגי' בבית קפה/לפעילות ספורטיבית מהנה שתנקה את הראש ותשחרר את הגוף להתמלאות רוחנית שתיתן לכם השראה. כל אחד ואחת ומה שמדבר אליו ומחזק אותו.

ומה יהיה בינתיים עם הילדים אתם שואלים? יסתדרו. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לתת להם הוא לפנות לעצמכם 'זמן איכות' שבסופו תחזרו אליהם רגועים, שמחים וסבלניים יותר.

עד כאן להפעם. מוזמנים לשתף הלאה.

ניפגש בע"ה בפעם הבאה

פספתם את הטיפים הקודמים? לחצו כאן