נדחתה תביעת השרה רגב נגד ספי עובדיה

השרה מירי רגב חויבה לשלם לחדשות 13 ולספי עובדיה 25 אלף שקלים כהוצאות משפט, לאחר שתביעת הדיבה נדחתה במלואה.

ערוץ 7 , א' בתמוז תשע"ט

מירי רגב
מירי רגב
Photo by David Cohen/Flash90

שופט בית משפט השלום בירושלים, עבאס עאסי, דחה את תביעת הדיבה שהגישה שרת התרבות מירי רגב נגד העיתונאי ספי עובדיה ונגד חברת חדשות 10 (שהפכה מאז לחדשות 13).

תביעת הדיבה נסובה סביב פרסום הקלטה בה נשמעת השרה רגב משוחחת עם יועציה, ובה הם מתאמים עמדות כדי לנמק מדוע הועבר תקציב קמפיין "לא לדאוגוסט" למשרד הפרסום יהושע TBWA, בבעלות רמי יהושע, ללא מכרז.

בתביעה טענה רגב כי לא נפל פגם במעשיה, וכי מדובר היה "בהליך שקוף, תקין וחוקי, שאושר על־ידי כל הגורמים המקצועיים והמשפטיים הרלוונטיים".

בהכרעת הדין כתב השופט, "הפרסומים נעשו מתוך אמונה כנה, תוך הפעלת שיקול דעת מקצועי, כי הפרשה וההקלטה ראויות להיות מובאות לידיעת הציבור נוכח החשיבות והעניין הציבוריים הרבים הקיימים בהם... ולא מתוך סיפוק הסנסציה ורדיפת רייטינג כטענת התובעת".

"סבורני כי בנסיבות המקרה, דברים אלה לא נסתרו, ואין סיבה לא לקבל אותם, וזאת במיוחד נוכח הקביעות דלעיל בנוגע לעניין הציבורי המשמעותי שבפרסומים", הוסיף השופט.

בעקבות דחיית התביעה במלואה חייב השופט את רגב לשלם לנתבעים הוצאות משפט בסכום כולל של 25 אלף שקלים.

עם זאת יש להדגיש כי מבקר המדינה ערך בדיקה בסוגיית קמפיין "לא לדאוגוסט" ומצא כי לא נפל פגם בהתנהלות רגב, וכי לא היה קשר מוקדם בינה לבין יהושע.