מכון דימות חדש
מכון דימות חדשצילום: שערי צדק

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין, מנהל אגף דימות ד"ר עופר בנימינוב , מנכ"ל פיליפס ישראל אבירם סושרד, ומנכ"ל חברת מדטכניקה בועז יחזקאל חנכו היום (חמישי) את מכון דימות החדש של המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק.

את הקמת מכון הדימות החדש הובילו מנכ"לי שערי צדק פרופ' יונתן הלוי ופרופ' עופר מרין במסגרת התכניות לשיפור ופיתוח חדר המיון, הרחבתו והרחבת השירותים הרפואיים הניתנים בו.

המערך החדש מייעל באופן משמעותי את עבודת הדימות והמיון. עד כה, מטופלים במיון שמופנים לבדיקות דימות, מועברים למכון הדימות המרכזי ולעיתים נאלצים להמתין בתור עד לבדיקתם. הקמת המכון החדש בצמוד לחדר המיון תאפשר טיפול מידי במטופלי המיון באופן יעיל ומקצועי תצמצם את זמן האבחון והטיפול ומשפרת את הקשר בין רופאי הדימות לרופאי המיון.

מכון הדימות החדיש הוקם בצמוד לחדר המיון וכולל מכשיר CT, שני חדרי צילום חדשים וחדר אולטרסאונד.

בבית החולים ציינו כי בהקמת מכון הדימות מיון נכללה בין היתר התקנת מערכת רדיוגרפית מתקדמת של פיליפס – DigitalDiagnost המותאמת לשימוש באזורים עמוסים במיוחד אשר בהם עוברים פציינטים רבים במשך היממה, כגון מחלקות טראומה ומיון.

למערכת הדיגיטלית, אשר מותקנת בתקרת סוויטת הבדיקה, טכנולגיות אוטומציה המאפשרת שימוש במגוון רחב של בדיקות ואפליקציות ללא מאמץ, תוך קיצור זמן הבדיקה וחווית בדיקה רגועה ויעילה גם עבור הפציינט וגם עבור הצוות הקליני. מערכת ה- DigitalDiagnost מאפשרת לבדוק יותר פציינטים מבלי להתפשר על איכות הבדיקות.

כמו כן תפעל במכון הדימות מערכת CT חדשה שנרכשה בסיועה האדיב של USAID, שתאפשר ביצוע בדיקות באופן מידי למטופלי המיון. המערכת מצטרפת לשורה של מכשירי CT חדשים שנרכשו במרכז הרפואי שערי צדק השנה.

סגן שר הבריאות ליצמן אמר בטקס "אני מברך על חנוכת מכון דימות חדש בשערי צדק. מדובר במהלך חשוב שישדרג משמעותית את השירות לשוהים במיון, תוך קיצור זמני ההמתנה ויאפשר לצוותים הרפואיים להעניק טיפול יעיל ומיטבי לציבור המטופלים".

ראש העיר ירושלים הוסיף "לעיתים כשאומרים 'רק בריאות' לא ממש מתכוונים לזה, אבל לצערנו, כשמגיעים לבית חולים, האמירה מקבלת נופח שונה לחלוטין. מכון דימות מתקדם הוא צורך בסיסי בכל מרכז רפואי. אני שמח וגאה שהיום אנו חונכים מרכז חדש כזה בעיר. עלינו לוודא שבתי החולים בירושלים הם מהמתקדמים ביותר, עם המכשור המודרני ביותר ועם היכולות הטכנולוגיות שבחוד החנית. אני שמח ומברך את בית החולים וצוותיו על המכון החדש והשרות המצוין שהוא יעניק לתושבי ירושלים".

מנכ"ל שערי צדק ציין כי המכון החדש ייתן מענה מהיר למטופלים "חדר המיון הוא התחנה הראשונה והמרכזית בקבלת מטופלים ואבחון הטיפול בהם. הקמת מכון הדימות החדש בצמוד לחדר המיון בשילוב התכניות שאנו מקדמים להרחבת חדר המיון, מאפשרות לנו לתת מענה מהיר, איכותי ומקצועי למטופלים, להוריד משמעותית את העומסים הקיימים כיום במיון ולתת למטופלים שלנו שירות וטיפול טוב יותר. מטופלי שערי צדק זוכים לטיפול הרפואי המתקדם ביותר מהרופאים, האחיות ואנשי הצוות הטובים ביותר תוך שימוש במכשירים ובטכנולוגיות הטובות והמתקדמות ביותר. אני מודה לסגן השר, לראש העיר לתורמים ולכל מי שפועל יחד איתנו בחיזוק ופיתוח במרכז הרפואי שערי צדק לאחד המובילים בארץ".

"חנוכת מכון הדימות החדש בא מהצורך לספק שירותי דימות דחופים לחדר המיון בשל הדרישה ההולכת ועולה". מספר ד"ר עופר בנימינוב, מנהל אגף דימות בשערי צדק. "60% מבדיקות ה- CT שאנו מבצעים בבית החולים הן ממיון וכן 30% מבדיקות האולטרסאונד. נתון שמצדיק את העובדה שחדר מיון צריך מכון דימות משלו. המכון מאפשר להפריד בין מטופלי המיון לקהילה השנייה אותה אנו משרתים והיא מטופלי המחלקות ומטופלים מהקהילה. מעתה אנחנו יכולים לתת את מכלול השירותים שמיון זקוק להם. ההפרדה מייעלת את העבודה ותאפשר לנו לעמוד בנפח העבודה הרחב ותשפר את שרשרת הטיפול במיון עצמו".

אבירם סושרד מנכ"ל פיליפס ישראל מסר: "רדיולוגיה היא כלי מאוד חיוני באבחון רפואי, המטרה שלנו היא לתת לרופאים את הכלים המתקדמים ביותר על מנת לאפשר להם את הטיפול הטוב ביותר לפציינטים שלהם. מערכת ה- DigitalDiagnost של חדרי הצילום הדיגיטלים של פיליפס, אשר הותקנה במכון הדימות מיון החדש בשערי צדק, מאפשרת יעול משמעותי של תהליכי העבודה כמו גם יכולות דימות מתקדמות. הצוותים הרפואיים יכולים לבדוק יותר פציינטים מבלי להתפשר על איכות ותוצאות האבחון והטיפול המוגש לפציינט".