הרבנים הראשיים: להרגיע את הרוחות

הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו נועדו בצהריים (חמישי) עם הרב הראשי ליוצאי אתיופיה, קייס הקייסים של העדה וראשי ומנהיגי העדה האתיופית.

מהרבנות הראשית נמסר בהודעה, "בפגישה סיכמו הרבנים הראשים ומנהיגי העדה על סיום המחאה".

הרבנים הראשים אמרו כי אסור להתעלם מהאפליה הקיימת כלפי העדה אך קראו גם למשטרת ישראל כי בפעולתם למניעת האלימות יישמר האיפוק כלפי בני העדה ולאפשר להם את קיום המחאה על הכאב העצום בפטירתו סולומון טאקה, הרבנים הראשיים ציינו כי ברבנות הראשית הם פועלים בכל עת ובכל זמן לפתור את כלל הסוגיות עימם מתמודדים יוצאי העדה האתיופית מתוך הידברות והבנה הדדית.

הרבנים הראשים הבטיחו לבני העדה כי יפנו לכלל גורמי האכיפה לנהוג באיפוק ובסובלנות כלפי העדה בקיום המחאות, ולפעול להקלות כלפי המפגינים אשר השתתפו עד כה בהפגנות, במקביל להבטחה של מנהיגי העדה לפעול להרגעת הרוחות וככל שתתקיים מחאה הרי שהיא תעשה במסגרת החוק ושמירה על הסדר.

הרב יוסף אמר בסיום הפגישה: "אנחנו קוראים לבני העדה האתיופית לקיים את המחאה בדרכי שלום וקוראים למשטרה לנהוג באיפוק כלפי בני העדה הכואבים את כאבם על האפליה הקיימת כלפי העדה, הרבנים הראשיים והרבנות הראשית עושים הכל בכדי לעזור ולפתור את הבעיות והאפליה כלפי העדה האתיופית".

הרב לאו אמר "אני מבין את התחושות הקשות של בני העדה בעקבות תחושות האפליה אשר התגברו עם מותו הטרגי של סלמון טקה ז"ל, לצערנו ישנם צעירים שלוקחים את הכאב למקומות של אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון דבר זה הוא פסול, אנשים אחים אנחנו והדרך הנכונה לפתור את הבעיות היא בהידברות הדדית תוך מתן כבוד לאחר".

בפגישה השתתפו הרב הראשי לעדה האתיופית הרב ראובן וובשת, קייס הקייסים של העדה ברוק טגניה ושורה ארוכה של נציגי רבני הקהילות וקייסים מכל רחבי הארץ.