רק לא לנגן חזק מדי
רק לא לנגן חזק מדיצילום: iStock

אם חשבתם שכבר ראיתם את כל כלי הנגינה הקיימים, אולי כדאי שתחשבו שוב. מסתבר שגם מירקות אפשר לעשות מוזיקה, גם אם זה לא כל כך פשוט.

חברי התזמורת של וינה כבר התרגלו להחליף את כלי הנגינה שלהם בסוף כל מופע, אחרי הכל, חלילים שעשויים ממלפפון וגזר לא שורדים יותר מדי זמן. כבר למעלה מ21 שנה תזמורת הירקות של וינה מנגנת "מוזיקה שפונה לכל החושים", ונראה שכלי הנגינה רק השתכללו עם השנים.

בתזמורת הירקות, הנגנים יוצרים בעצמם את כלי הנגינה, כאשר סדנת העבודה שלהם מתחילה כמובן בשוק המקומי. באופן גורף אפשר לחלק את כלי הנגינה לשתי קבוצות עיקריות- מעובדים ולא מעובדים.

חלק מהכלים הם ירקות שניתן לנגן עליהם באופן מיידי, כמו דלעת שמשמשת בתור תוף או עלי בצל ירוק שהופכים יחד לכינור. מנגד, יש גם כלים טיפה יותר מסובכים, אותם הנגנים צריכים לייצר בעצמם. הם קודחים חורים, מחברים חלקים שונים ואפילו שוברים את הירקות תוך כדי ההופעה, הכל בשביל ליצור את הצליל המדויק. מבין הכלים היצירתיים אפשר למצוא חציל מחולק לפרוסות שהפך לתוף קטן, חליל צד שעשוי מחתיכות גזר וצנון וגם סקסופון שמורכב מפלפל אדום ומלפפון מחורר.

עם הזמן, הספיקה התזמורת להוציא חמישה אלבומים ולמעלה מ300 הופעות ברחבי העולם. אבל גם לאחר שנים של אימונים, לוקח לנגנים קרוב לשלוש שעות להכין את כלי הנגינה המתאימים לכל הופעה. כחלק מההכנות איש הסאונד של התזמורת מרכיב מיקרופונים רגישים לכל כלי נגינה שיצליחו לתפוס את הצליל המיוחד שלו.

לפי חברי התזמורת, אפשר ליצור את כל סוגי המוזיקה בעזרת הירקות, ולדבריהם לא מדובר בגימיק אלא במוזיקה של ממש. לטובת כל הופעה הם קונים עשרות קילוגרמים של ירקות עד שהם מצליחים לייצר את הכלים הנכונים. הירקות שלא נבחרו בתור כלי נגינה, הופכים למרק ירקות ענקי, ובסוף ההופעה התזמורת מזמינה את הקהל לחוות את כלי הנגינה דרך המרק.

אז אם במקרה נשאר לכם איזה מלפפון או גזר מיותרים בבית, מוזמנים לנסות להפוך אותם לחליל צד, או לפחות לנסות לעשות ממנו חצוצרה. זה אולי ישגע את כל המשפחה, אבל אולי תוכלו לעשות מזה תזמורת בעתיד.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!