תביעת ענק נגד סמסונג: הטעתה צרכנים

הנציבות להגנת הצרכן באוסטרליה הגישה תביעת ענק נגד יצרנית הטלפונים: "הטעתה לקוחות בהצגת הטלפונים שלה כעמידים למים".

ניסן צור , א' בתמוז תשע"ט

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: ISTOCK

בחודשים האחרונים יצאה ענקית הטכנולוגיה סמסונג בסדרת פרסומות בהן טענה כי הטלפונים החדישים מתוצרתה עמידים במים, לרבות מי ים ובריכה.

אלא שכעת הגישה הנציבות לתחרות והגנת הצרכן באוסטרליה תביעת ענק נגד סמסונג בטענה כי החברה הטעתה את הלקוחות ומכשירי הטלפון שלה אינם עמידים כלל במים.

בכתב התביעה טוענים אנשי הנציבות האוסטרלית כי בדקו רבים ממכשירי סמסונג והתברר כי הפרסום של סמסונג ולפיהם מכשירי הטלפון שלה עמידים במים עד לעומק של 1.5 מטרים ולמשך 30 דקות, היה מטעה.

אנשי הנציבות הוסיפו כי משתמשים לא יכולים להשתמש במכשירי הטלפון שלהם במי ים או בריכה כפי שהוצג בפרסומות של סמסונג.

"אתר האינטרנט של סמסונג עצמה מייעץ לאנשים שלא להשתמש בטלפון מסוג גלקסי S10 במי בריכה או בחוף הים. סמסונג לא עשתה מספיק בדיקות על מנת להמליץ בוודאות על תוחלת החיים של הטלפונים שלה, והראתה את הטלפונים מסדרת 'גלקסי' שלה בשימוש במספר סיטואציות בהן הם לא היו אמורים להיות, על מנת למשוך לקוחות", נכתב בכתב התביעה של הנציבות האוסטרלית.

אם אכן תורשע בהטעיית הציבור באמצעות פרסומות וכזבות, צפויה ענקית הטכנולוגיה לקנס כספי עצום שיכול להגיע למיליארדי דולרים. סמסונג הודיעה כי היא עומדת מאחורי הפרסומים שלה ותגן על עצמה בבית המשפט.