עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: דוברות עיריית בית שמש

ח״כ עמיר פרץ נבחר השבוע לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה, אך אין לא רגע אחד של נחת ועליו לשנס מותניים כדי להחזיר את מפלגת העבודה למסלול הצמיחה.

בראיון לאטילה שומפלבי ב''שישי תרבות'' בבית שמש אמר פרץ: ״אין ספק שמצב מפלגת העבודה קשה מאוד. מצב הרוח המפלגתי מאוד קשה, הפעילים מדוכדכים, המצב הכלכלי קשה. אבל אני יודע להתמודד.

''כשהגעתי להסתדרות היא היתה עם 3.8 מיליון ש''ח בגירעון, כשעזבתי את ההסתדרות המצב הכלכלי שלה השתפר והיה עודף של 100 מיליון ש''ח. אבי ניסנקורן המשיך את התהליך בהסתדרות. אני פוגש פעילים שנותנים להם הזדמנות מחודשת. חברי מפלגת העבודה שכל החיים הצביעו למפלגה מרגישים מושפלים והצביעו למפלגות אחרות''.

פרץ מקווה שהמצביעים יחזרו הביתה למפלגת העבודה. ''יש לי את 'תכנית ה-15 מנדטים' שלי. אני לא מועמד לראשות הממשלה. המועמד מבחינתי הוא בני גנץ. התפקיד המרכזי שלי במערכה הקרובה זה לנסות להרחיב את הגוש ואני מקווה להביא עוד ארבעה מנדטים. במערכת הבחירות ב-2006 עשיתי את זה וניצחנו בכל עיירות הפיתוח. אני רואה את המצביעים לא כמצביעים אלא כשותפים''.

הוא מבטיח לבנות בית פוליטי לשמאל הישראלי, ''אני איש שמאל. שמאל זה דמוקרטיה, זה שלום וביטחון. זו חברה. אני רוצה שכל אחד ירגיש שמפלגת העבודה היא בית פתוח גם עבורו״.

פרץ דיבר על אהוד ברק שחזר לחיים פוליטיים וסיפר: ״היחסים ביני לבין אהוד ברק ידועים. לא דיברנו אחד עם השני מזה עשר שנים. אבל החלטתי לעשות מעשה. הרמתי לאהוד ברק טלפון לפני כחודש וחצי-חודשיים עוד לפני הפריימריז ובפגישה הראשונה שלנו פירקנו את המשקעים.

''בפעמים הבאות דיברנו איך לשקם את מפלגת העבודה. ברק אמר לי שהוא לא יבוא למפלגת העבודה וכי הוא מקים בית חדש, למרות שהצעתי לו להיות מספר 1. אם הוא היה מגיע אל מפלגת העבודה אז הייתי עושה הכל כדי שיצטרף אלינו. בכל הסקרים אנחנו במגמת שיפור של שמונה ויש סקרים שבהם ברק לא עובר את אחוז החסימה. השאלה היא מי מביא יותר מנדטים. אני הולך לשבת עם בני גנץ כדי לנהל מו''מ איך עושים בחירות בלי ללכלך על האחרים''.

''מבחינתי אני רוצה שהמערכת תהיה של כמה שיותר שותפים עם מפלגת העבודה- מרצ, בני גנץ, אורלי לוי, אהוד ברק. מה שעומד לנגד עיני זה להתחזק. היום אני שישה מנדטים. אני רוצה להביא שני מנדטים מכחול לבן, שני מנדטים מהציבור הערבי. אני הדמות הציבורית המקובלת ביותר במגזר הערבי. שלוש המנדטים הנוספים הם מאותם ה-250 אלף קולות של אורלי לוי ושל משה כחלון. אני מקווה שירגישו מחוברים אלי ויצביעו לנו''.

''זה אומר שמפלגת העבודה לא תהיה מפלגת הסרטונים המגניבים אלא מפלגת שטח. באנו להחליף את נתניהו אבל לא באנו לשבת איתו. בגלל כתב האישום נגד נתניהו אנחנו לא נשב איתו. לא נפסול לשבת עם הליכוד. מי שאשם נטו בבחירות זה בנימין נתניהו''.

על גבי אשכנזי אמר פרץ: ״אני מיניתי את גבי אשכנזי למנכ''ל משרד הביטחון ואחכ לרמטכ״ל. השילוב של בני גנץ וגבי אשכנזי זה שילוב מוצלח . כמה זמן זה יחזיק זה שיקול שלהם״.