שקד ובנט
שקד ובנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי יואב קרקובסקי, ראש הדסק הפוליטי בתאגיד השידור "כאן", התייחס להתבטאויות של הרב שלמה אבינר נגד שילוב נשים בהנהגת המדינה ורמז כי היא סוללת את הדרך של איילת שקד אל הימין החדש.

''לא בכל יום מקבל פוליטיקאי מתנה כמו זו שקיבל נפתלי בנט השבוע. אם למישהו היה ספק מדוע הוא נפרד מהרבנים, אם למישהו היה ספק מה הביא אותו לצאת לחופש מהעסקנים, הגיע הרב אבינר והצדיק את המהלך בצורה המשכנעת ביותר. אליבא דאבינר, עדיף לאבד מנדטים מאשר לשים את שקד בראש המדינה", כתב קרקובסקי.

לדבריו, בישראל 2019 אין מקום לאמירות כאלה, גם לא בציונות הדתית. "המפד"ל הישנה והוותיקה הבינה והפנימה את זה כבר מזמן. בשנת 2003 נבחרה גילה פינקלשטיין להיות חברת הכנסת הראשונה מטעם המפלגה. פינקלשטיין הייתה אשת חינוך, ובלטה לטובה בפעילותה הפרלמנטרית. אחריה הגיעו נוספות, ולא רק למפד"ל, שהפכה לבית היהודי ופועלת מכוח המוסדות הדמוקרטיים ולא מושפעת מהחלטת רבנים, אלא גם לאיחוד הלאומי-תקומה, החרד"לית, שבה לרבנים כוח גדול ומשמעותי יותר. שם כיהנה חברת הכנסת אורית סטרוק''.

קרקובסקי הסביר כי נשים כמו סטרוק, פינקלשטיין ושולי מועלם לא היוו איום על ההנהגה הגברית ולכן היה קל יותר להכיל אותן במרחב הפוליטי. "כל זה השתנה עם איילת שקד, שהפכה לפוליטיקאית הפופולרית והמשפיעה ביותר בימין הישראלי בכלל, ולא רק בציונות הדתית. שקד הנחילה ערכים שמרניים ונלחמה את מלחמתו של הימין האידיאולוגי.

''האם ההצלחה שלה היא מה שתגרום לה לשלם את המחיר כמו סרינה, רעיית הקומנדר בסדרת המופת האמריקנית? האישה שעיצבה את האידיאולוגיה מודרת מצירי קבלת ההחלטות. אולי זהו הזמן גם של שקד לחשב מעט את המסלול מחדש ולא לדבוק בשמרנות – כי יש כאלה שלוקחים את זה למקומות קיצוניים מדי''.

הוא רמז כי שקד צפויה לשוב אל הימין החדש. ''התבטאותו של הרב אבינר, שידוע כרב קיצוני שלא מייצג את כלל רבני הציונות הדתית, הופכת את החלטתה של שקד עם חזרתה מהחופשה ליותר קלה. את מה שאבינר דוחה, בנט יקבל בזרועות פתוחות, גם אם הנפש כבר לא חפצה כמו פעם''.